این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۰۹-۱۲۱

عنوان فارسی مقایسه بازاریابی آنلاین، محتوای رسانه ای و تعامل با هوادار از طریق وب سایت رسمی باشگاه های فوتبال در ایران، آسیا و اروپا
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر به منظور بررسی و مقایسه وب سایت باشگاه­های حرفه­ای فوتبال اروپا، آسیا و ایران از نظر ارائه محتوا و تعامل با هواداران تیم از طریق وب سایت رسمی باشگاه و مولفۀ بازاریابی آنلاین توسط این باشگاه­ها انجام شد. بدین منظور وب سایت رسمی تمامی تیم­های حاضر در مراحل نهایی لیگ قهرمانان اروپا (16 تیم)، جام قهرمانان آسیا (16 تیم) و لیگ برتر ایران (18 تیم) مورد بررسی قرار گرفت. ابزار تحقیق چک لیست محقق ساخته­ که روایی آن به تأیید متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی رسیده بود. نتایج تحقیق نشان داد که باشگاه­های ایرانی کمترین خدمات آنلاین را ارائه ­کردند (میانگین 90/26 از 100) ، همچنین کمترین امتیاز را در مولفۀ تعامل با هوادار (89/14 از 100) و کمترین استفاده را از وب سایت باشگاه برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود داشتند (میانگین 19/8 از 100) ؛ نتایج آزمون تحلیل واریانس یک طرفه تفاوت معنی داری بین وب سایت های رسمی باشگاه های فوتبال ایران با باشگاه های حاضر در جام باشگاه های آسیا  و اروپا در هر 3 مولفۀ بازاریابی آنلاین، محتوای رسانه ای و تعامل با هوادار نشان داد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی، اینترنت، ورزش، فوتبال، طرفدار، هوادار، باشگاه،

عنوان انگلیسی A Comparison of Online Marketing, Media Contents and Interaction with Fans through Official Websites of Football Clubs in Iran, Asia and Europe
چکیده انگلیسی مقاله This study was conducted to explore and compare official websites of professional football clubs of Europe, Asia and Iran with regard to providing contents and interaction with fans using official websites of clubs and their online marketing. For this purpose, official websites of all clubs participating in the final stages of UEFA Champions League (16 teams), AFC Champions League (16 teams), and Iran Premier League (18 teams) were examined. A researcher-made questionnaire was used in this study and its validity was approved by sport management experts and professors. The results showed that Iranian clubs websites offered the lowest online services (mean 26.90 out of 100) and had the lowest score of interaction with fans (14.89 out of 100) and the lowest online marketing and selling their products and services (mean 8.19 out of 100). The results of one-way ANOVA indicated a significant difference in the official websites of football clubs between Iran and Asia and Europe leagues in all three elements of online marketing, media content and interaction with fans.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله marketing, internet, sport, football, fan, club

نویسندگان مقاله میثم رحیمی زاده |
دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی دانشگاه تهران، تهران ، ایران

سیدنصراله سجادی |
استاد مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی ، دانشگاه تهران، تهران ، ایران

محمود گودرزی |
استاد مدیریت ورزشی ، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه تهران، تهران ، ایران


نشانی اینترنتی http://www.sportrc.ir/article_66958_983d0f10addb0f0be979c73af9d0d146.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-785270.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات