این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
پیاورد سلامت
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۱۵۴-۱۶۸
عنوان فارسی
عوامل بازدارنده محیطی در انتقال و تجاری سازی نتایج تحقیقات نانوپزشکی در ایران: یک مطالعهی کیفی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: تجاری سازی در نانوپزشکی حلقهی اتصال تحقیقات و بازار است و از عوامل متعددی تاثیر میپذیرد. برخی از این عوامل، مانع تجاری سازی هستند. هدف این مقاله شناسایی موانع محیطی تجاری سازی نانوپزشکی در ایران است. روش بررسی: تحقیق حاضر از نوع کیفی مبتنی بر هشت مصاحبهی نیمه ساختاریافته است که در سال 1390 تا مرحلهی اشباع نظری انجام شده است. جامعهی پژوهش در این مطالعه کلیهی خبرگان و مدیران نانوپزشکی، تجاری سازی و مجریان پروژههای تجاری سازی در حوزهی نانوپزشکی مستقر در شهر تهران میباشند. دادههای حاصل از مصاحبه با روش کدگذاری باز و محوری تحلیل شدهاند. یافتهها: مدل تجاری سازی نتایج تحقیقات پیشنهادی مبتنی بر پنج بخش انتقال دهنده فناوری، گیرنده فناوری، موضوع انتقال، روش انتقال و عوامل محیطی میباشد. در این مطالعه بیست و شش عامل محیطی در هفت طبقه کلی به عنوان عامل بازدارنده محیطی در فرآیند مربوطه معرفی شدهاند. نتیجهگیری: نتایج این مطالعه نشان میدهد که عوامل محیطی متعددی مانع اجرای فرآیند تجاری سازی در حوزه نانوپزشکی میشوند. مهمترین موانع، مشکلات دریافت مجوزها، نداشتن فرهنگ مصرف و کمبود سرمایه است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Environmental Barriers To Transfer And Commercialize Nanomedicine Research Results In Iran: A Qualitative Research
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Aim: Nanomedicine is growing very fast. Transfer and commercialization of research results in Nanomedicine is a missing link between technology and market. This is affected by some factors which are barriers to commercialization. The aim of this study was to identify barriers to transfer and commercialize nanomedicine research results in Iran. Materials and Methods: The research method was qualitative method based on eight semi-structured in-depth interviews with nanomedicine and commercialization experts in year 2011 in Iran. Results: The proposed model of commercialization consisted of five distinct parts: transferor, transferee, transfer object, transfer mechanisms and environmental factors. In this study twenty six environmental factors in seven categories as Environmental Barriers to Transfer and Commercialization of Nanomedicine Research Results was identified. Conclusion: The most important barrier to nanomedicine commercialization in Iran are licensing system, lack of capital, and consumption culture.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید رضا حجازی | seyed reza hejazi
assistant professor, entrepreneurship in technology department, school of entrepreneurship, university of tehran, tehran, iran
استادیار گروه کارآفرینی در فناوری، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
پیام منصور حسین | payam mansoor hosseini
master of sciences student in entrepreneurship, school of entrepreneurship, university of tehran, tehran, iran
دانشجوی کارشناسی ارشد کارآفرینی، دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
نشانی اینترنتی
http://payavard.tums.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1-73&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات