این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 2 آذر 1404
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۸۹-۱۰۰
عنوان فارسی
نقش رسانه های ورزشی در شکل گیری هویت تیمی و رابطه آن با وفاداری در هواداران فوتبال
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش رسانه های ورزشی در شکل گیری هویت تیمی و رابطه آن با وفاداری در هواداران فوتبال بود. روش تحقیق، توصیفی از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی است. جامعۀ آماری شامل کلیه دانشجویان و کارمندان دانشگاه سیستان وبلوچستان بودند که در سال تحصیلی 92-1391 در این دانشگاه مشغول به تحصیل وخدمت هستند. از آنجا که حجم جامعۀ آماری بیش از 10000 نفر بود، بر اساس جدول نمونه گیری مورگان، تعداد نمونه 384 نفر تعیین شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مصرف رسانه های ورزشی کیم (2008)، هویّت تیمی تریل و جیمز (2001) و وفاداریچان سوک (2010) استفاده شد. روایی پرسشنامه ها توسط اساتید تربیت بدنی مورد تأیید قرار گرفت و پایایی پرسشنامه ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب (91/0، 83/0، 89/0) به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شده. در سطح آمار توصیفی، از شاخص های آماری فراوانی، درصد فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد استفاده شده و آمار استنباطی شامل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی ساده به روش اینتر می باشد. نتایج پژوهش نشان داد که رسانه های ورزشی رابطه معنی داری با ایجاد هویت تیمی و وفاداری هواداران آنان دارد (87/ 0= rو71/0r=). نتایج رگرسیون خطی ساده نشان می دهد، هویت تیمی با ضریب بتای 53/0 پیش بینی کننده قویتری نسبت به وفاداری با ضریب 37/0 برای رسانه ورزشی می باشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رسانه، ورزش، هویت تیمی، وفاداری، هواداران،
عنوان انگلیسی
The Role of Sports Media in Team Identity Formation and its Relationship with Loyalty in Football Fans
چکیده انگلیسی مقاله
The aim of this study was to investigate the role of sports media inteam identity formation and its relationship with loyalty in football fans. Research method was descriptive, correlation, and application regarding the aim. The statistical population included all students and staff of Sistan and Baluchestan University who were studying and working at this university in the academic year 2012-2013. Since the size of the statistical population was more than 10000 subjects, the sample was determined by Morgan table (n=384). The questionnaires of Kim sports media (2008), Trail and James team identity (2001), and Chan Suk loyalty (2010) were used to collect data. The validity of these questionnaires was approved by physical education professors and their reliability was determined using Cronbach's alpha coefficient as 0.91, 0.83, 0.89 respectively. Data analysis was conducted with descriptive and inferential statistics. In descriptive statistics, frequency, frequency percentage, mean and standard deviation were used and in inferential statistics, Pearson correlation coefficient and simple linear regression method (Inter) were applied. Results showed a significant relationship of sport media with team identity and loyalty of their fans (r=0.87 and r=0.71). Simple linear regression results showed that team identity (beta coefficient= 0.53) was a stronger predictor of sports media than loyalty (coefficient=0.37).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Sports Media, identity, Team Identity, Loyalty, Fans
نویسندگان مقاله
محسن غفرانی |
.استادیار گروه تربیت بدنی دانشگاه سیستان و بلوچستان
نشانی اینترنتی
http://www.sportrc.ir/article_66464_a03d7a8e8056084e2646b273ccb11a64.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-761108.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات