این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های فیزیولوژی و مدیریت در ورزش، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۹-۲۶

عنوان فارسی عوامل مؤثر بر کیفیت خدمات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ایران از دیدگاه مشتریان
چکیده فارسی مقاله   هدف از انجام این تحقیق بررسی و شناخت عوامل موثر بر کیفیت خدمات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک ایران از دیدگاه مشتریان آن بود. روش انجام این تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی بود. جامعه آماری این تحقیق عبارت بود از ورزشکاران، مربیان و اعضای کادر فنی، دانشجویان و کلیه استفاده کنندگان از خدمات آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک که در تیرماه 1391 به آکادمی مراجعه نموده اند. نمونه آماری نیز با توجه به تعداد جامعه 120نفرو با استفاده از جدول مورگان 92 نفر در نظر گرفته شد. تعداد 120پرسشنامه دووجهی بر مبنای سروکوال که روایی آن توسط صاحبنظران تایید و پایایی آن نیز توسط آزمون آلفای کرونباخ محاسبه و تایید شده بود، در بین نمونه آماری توزیع شد که تعداد 92 پرسشنامه در نهایت مورد ارزیابی قرار گرفت.  نتایج آمار توصیفی و استنباطی (آزمونهای K-S، علامت و تحلیل واریانس فریدمن) علاوه بر اینکه به وجود شکاف معنادار مابین خدمات ادراک شده و مورد انتظار اشاره می نمود به رتبه بندی و شناخت عوامل موثر در کیفیت خدمات آکادمی نیز منجر گردید. نتایج این تحقیق با اکثر تحقیقات انجام شده در ارزیابی کیفیت خدمات  به ویژه در حیطه ورزش همخوانی داشت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Effective Factors of Service Quality of National Olympic and Paralympics Academy of Iran from Customers' Viewpoints
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study was to survey and identify those factors influencing service quality of National Olympic and Paralympics Academy of Iran from customers' viewpoints. The research method was descriptive – survey. The study population consisted of athletes, coaches, staff members, students and all National Olympic and Paralympics Academy service users who were admitted in the academy in June 2012. Given the statistical population, the sample consisted of 120 subjects and then by Morgan table, it considered of 92 subjects. 120 SERVQUAL questionnaires were distributed among the statistical sample and finally 92 questionnaires were evaluated.  The  validity  of the questionnaire was  confirmed  by  experts  and  its  reliability  was calculated  and  confirmed  by  Cronbach's  alpha  test. The results of descriptive and inferential statistics (K-S test, Friedman variance analysis) showed a significant gap between perceived services and expected services. In addition, those factors influencing service quality of the academy were ranked and identified. Results of this study were consistent with most studies conducted to evaluate the quality of services, particularly in the area of sport.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سارا بوژمهرانی |
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور، شهر ری، ایران

پیمان فخری |
کارشناس ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه آزاد کرج، ایران

ابوالفضل فراهانی |
استاد گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهران، ایران

لقمان کشاورز |
دانشیار گروه مدیریت ورزشی دانشگاه پیام نور تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://www.sportrc.ir/article_66510_73cc3d25103f9c6f5a918045a9ac3a32.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1417/article-1417-761090.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات