گلجام، جلد ۱۳، شماره ۳۱، صفحات ۷۱-۸۸

عنوان فارسی ارزیابی تاثیر تبلیغات اینترنتی فرش با تاکید بر رفتار مصرف کننده
چکیده فارسی مقاله تبلیغات الکترونیکی فرآیندی است که علاوه بر معرفی کالا و خدمات پس از فروش، سعی در ترغیب مشتریان از طریق ابزار اینترنت برای خرید دارد. تبلیغات الکترونیکی به دلیل سرعت بالا و هزینه کمتر، در بازاریابی انواع کالاها مورد توجه است. لذا با توجه به گسترش نفوذ این شیوه تبلیغاتی نوین در جامعه کنونی، پژوهش حاضر با هدف بررسی دیدگاه‌ها و نظرات پیرامون تبلیغات اینترنتی فرش در جهت افزایش تأثیرگذاری و اعتبار آن براساس رفتار مصرف کننده به انجام رسیده است. ضرورت و دقت توجه به موضوع از این روست که جایگاه فرش به عنوان یک کف پوش ایرانی با توجه به تنوع تولیدات مصرفی با توجه به ابزارهای موجود و به روز تبلیغ و با رویکرد تأثیر بر رفتار مصرف کننده بیشتر مورد توجه  قرار گیرد. از این‌رو با در نظر داشتن هدف این پژوهش و ضرورت جایگاه تبلیغات الکترونیکی در حوزه فرش، سوالاتی در این پژوهش مطرح است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از آیا می‌توان مدل تبلیغات الکترونیکی فرش را بر اساس رفتار مصرف کننده ارزیابی کرد؟ کدام یک از محرک‌های ارتباطی و محتوایی بر واکنش‌های شناختی، احساسی و نگرشی مصرف کنندگان تأثیر دارد؟.    این مطالعه به صورت میدانی و اسنادی با ابزار گردآوری اطلاعات کتابخانه‌ای و پرسش‌نامه انجام شده که جامعه آماری مزبور بر اساس جدول مورگان به تعداد 103 نفر انتخاب شد. این جامعه آماری را کاربران اینترنت ایرانی که تمامی آن‌ها، آشنایی کامل به حوزه فرش دستباف تشکیل می‌دهند که به نوعی در معرض تبلیغات اینترنتی فرش و یا سایت‌های مرتبط با فرش قرار گرفته بودند و این امر را در پرسشنامه‌ها لحاظ نموده اند. هدف از این پژوهش ضمن اعتبار سنجی تبلیغات اینترنتی مرتبط با فرش، ارائه مدلی است که بر اساس رفتار مصرف کنندگان بتوان کیفیت مناسبی از تبلیغات این کالا ارائه نمود. نتایج تحقیق نشان می‌دهد محرک‌های ارتباطی با 51/0 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 42/0 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان بیشترین تاثیر را داشته و محرک های محتوایی 32/0 تاثیر بر واکنش شناختی مصرف کنندگان و 28/0 تاثیر بر واکنش احساسی مصرف کنندگان داشته و اولویت دقت به محرک های محتوایی بیشتر از محرک های ارتباطی است. از طرفی محرک های محتوایی و ارتباطی هیچ کدام بر نگرش مصرف کنندگان تاثیرگذار نبوده اند که لازم است مطابق مدل تحقیق و برای اثر گذاری بیشتر بر محتوای تبلیغات اینترنتی مرتبط با فرش تأکید بیشتری شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Carpet assess the impact of online advertising with an emphasis on consumer behavior
چکیده انگلیسی مقاله Electronic advertising is a process that in addition to the introduction of the product and after-sales service, to inspire customers by means of the Internet for shopping. Electronic advertising due to high speed and low cost marketing of goods is concerned. Due to the expansion of this new advertising method in the present society, This study aimed to assess the views of carpet on Internet advertising to increase the effectiveness and credibility based on consumer behavior has been done. The need for careful attention to the fact that the position of Iranian carpet as a floor due to a variety of consumer products according to existing tools and on the impact of advertising on consumer behavior and the approach to be considered further. Thus, with regard to the purpose of this research and the need to position electronic advertising on the carpet, The questions raised in this research is the most important of which is the Can Carpet electronic advertising models based on consumer behavior be evaluated? Which of the dynamics of communication and content on cognitive reactions, emotions and attitudes affect consumers? The field study was conducted and documents and questionnaires for data collection library that the population of 103 was selected based on Morgan table. The population of the Iranian Internet users, all of which, they are familiar to the field of handmade carpets that somehow exposed to Internet advertising carpet or carpet had been linked sites, which have been included in the questionnaire. The aim of this study is to validate Internet advertising associated with carpet, a model based on the behavior of consumers as to the quality of the product offered good advertising. The results show that drivers with 0/51 cognitive impact on consumer response and 0/42 impact on the emotional response of consumers have the greatest impact 0/32 erotic content and cognitive impact on consumer response and the impact on the emotional response of consumers 0/28 and priorities more accurately to stimuli content of the communication driver. The drivers of content and communication have not been any impact on consumer attitudes according to the research that is necessary for the impact on Internet advertising content is associated with greater emphasis carpet.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیده اکرم اولیائی طبائی | seyedeh akram oliyaei tabaei
shiraz university of arts
دانشگاه هنر شیراز

محمدرضا شاهپروری | mohammad reza shahparvari
Shahed University
دانشگاه شاهد

سید محمد مهدی میرزاامینی | seyed mohammad mehdi mirzaamini
art university of isfahan
دانشکده پژوهش های عالی هنر و گردشگری دانشگاه هنر اصفهان


نشانی اینترنتی http://goljaam.icsa.ir/browse.php?a_code=A-10-545-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1535/article-1535-644105.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تجارت الکترونیک فرش
نوع مقاله منتشر شده علمی - پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات