این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 6 آذر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۷، شماره ۴، صفحات ۱۱۵-۱۳۰
عنوان فارسی
پیشایندها و پیامدهای شهرت بانک از دیدگاه مشتری
چکیده فارسی مقاله
شهرت هر بانک یکی از مهمترین داراییهای ناملموس آن است و از آنجا که شواهد متعددی از ادبیات موضوع نشان میدهد، وابستگی شهرت به پیشایندها و پیامدهای آن از کشوری به کشور دیگر تغییر میکند، یک مطالعه بومی با دو هدف انجام شد که یکی ارائه الگو برای پیشایندها و پیامدهای سازه «شهرت بانک از دیدگاه مشتری» و دیگری شناسایی ابعاد بومی این سازه است. روش پژوهش ترکیبی است. در بخش کیفی پس از مرور ادبیات و مصاحبه با کارشناسان بازاریابی بانکی و مشتریان ابعاد سازه «شهرت بانک از دیدگاه مشتری» شناسایی شد. همچنین بر مبنای ادبیات موضوع یک مدل برای پیشایندها و پیامدهای این سازه طراحی شد که در بخش کمّی آزموده شد. نتایج نشان داد که «ارزش ادراک شده غیر کارکردی» و«توصیه ترغیبی دیگران» برشهرت بانک اثر مثبت دارد و شهرت بانک بر اعتماد اثر مثبت دارد و تأثیرپذیری اعتماد کارکردی از شهرت بانک از دیدگاه مشتری بیشتر از تأثیرپذیری اعتماد ساختاری است. نتایج بخش کیفی افتراق ابعاد سازه «شهرت از دیدکاه مشتری» در نظام بانکی ایران با ابعاد تعیین شده در غرب برای سنجش سازه «شهرت از دیدگاه مشتری در بخشهای خدماتی» را نشان داد. بدیهی است بهکارگیری مقیاسهایی که برای شرایط اقتصادی و اجتماعی غربی تهیه شدهاند در نظام بانکی ایران موجب کاهش کیفیت سنجش میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Antecedents and Consequences of Customer Based Bank Reputation
چکیده انگلیسی مقاله
Using Gray and Balmer's Conceptual framework, a specific model has developed for Iranian banking system which tested in Tehran. Nonfunctional perceived value and persuading word of mouth as antecedents and trust (system & institutional) as consequence are forming elements of the model. Method of study is mixed (qualitative and quantitative). Qualitative part of study consist of interviews with bank marketing experts and bank customers. Dimensions of bank reputation has explored through content analysis of interviews. Service quality, customer orientation, social responsibility, obeying rules and regulations are recognized as dimensions of bank reputation construct. In quantitative part of study a survey of 436 samples of commercial retail banks has conducted. Sampling method is convenience. Analyze of data shows that customer based bank reputation construct consists three factors. Model test shows that nonfunctional perceived value has positive impact on bank reputation (γ=0/84, p< 0/001). Persuading word of mouth has positive impact on bank reputation (γ=0/09, p< 0/1). Bank reputation has positive impact on trust (β=0/76, p< 0/001).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
شهریار عزیزی |
عضو هیئت علمی / دانشکده مدیریت دانشگاه شهید بهشتی
بهناز روستاییان |
دانشجوی دکترای بازاریابی / دانشکده مدیریت حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
منیژه قرچه |
عضو هیئت علمی/دانشگاه شهید بهشتی
بهمن حاجی پور |
عضو هیئت علمی / دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-28-17368-1&slc_lang=fa&sid=28
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-643859.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات