این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 شهریور 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۱۰، شماره ۲۰، صفحات ۸۳-۱۰۲
عنوان فارسی
توسعه نظریهها در علم الاجتماع: ضرورت تدوین معیارهای ارزیابی تولید علم نظری
چکیده فارسی مقاله
موتور محرکه جنبش نرمافزاری در کشور، دانشگاهها و مراکز علمی- پژوهشی میباشند. آنان که حرکت این موتور محرکه را تنظیم میکنند اندیشمندان، استادان و دانشجویان میباشند. این جنبش که در تولید علمی متجلی میشود، محصول پژوهشهای بنیادی، کاربردی و بعضاً پژوهشهای ارزیابی است [1، صص 62-65]. دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا) میتوانند نقش ارزندهای در این تولید علم داشته باشند. رسالههای دکترا و بعضاً کارشناسی ارشد و همین طور مقالههای علمی میتوانند محملی برای عرضه محصولات علمی کشور باشند. در واقع دانشگاهها، نه تنها دانش را انتقال میدهند بلکه از طریق پژوهشهای دانشگاهی به خلق دانش جدید و گسترش مرزهای آن اقدام میکنند و دانش کسب شده جدید را در جامعه اشاعه میدهند. این دانش خلق شده (تئوری) باید ارزیابی شود. بنابراین در این مقاله پس از بحث در مورد رابطه دانش و تئوری، ضمن نگاهی مختصر به مفهوم تئوری و ارکان سازنده آن معیارهایی برای ارزیابی تئوریهای جدید (دانش علمی جدید) ارائه میشود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Theory Development in Social Science: Evaluation Criteria for Theoretical Science
چکیده انگلیسی مقاله
The engines of software movement in Iran are universities and research institutions. This movement, reflected in scientific production, is a product of basic, applied and evaluation research. PH.D and master degree students can play an important role in scientific production. Student’s dissertations and scientific papers can be a channel for rendering Iran scientific products. Indeed, universities not only transfer knowledge but also by academic researches, create knowledge and disseminate it in society. This created knowledge (Theory) must be evaluated. Therefore, in this paper, first we will discuss relationship between knowledge and theory, then offer a short viewpoint about concept of theory and building bricks of it and suggest some criteria for evaluating new theories in social science.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی بهاری فر | Ali Baharifar
Shahid Beheshti University, Tehran, Iran.
دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
حسن داناییفرد | Hassan Danaeefard
Assistant Professor, Department of Management, Tarbiat modares University, Tehran, Iran.
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-6088&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-601043.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات