این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۱۲، شماره ۴، صفحات ۲۶۵-۲۹۶

عنوان فارسی طراحی مدل آوازه برای بانکهای ایران با تأکید بر تفاوتهای ادراکی ذینفعان
چکیده فارسی مقاله تحقیق حاضر در جستجوی یافتن یک تعریف مورد قبول از آوازه، ادبیات موضوعه پژوهش شده است. اما پژوهشها نشان می‌دهد به‌دلیل آنکه آوازه در حوزه‌های مختلف بررسی شده است، در این صورت تعریف مشترک و جامعی از آن در میان صاحبنظران وجود ندارد. از این‌رو ضمن گردآوری تعاریف مطرح در ادبیات موضوعه، مدل جدیدی برای ساخت آن در بانکهای تجاری ایران معرفی شده است. در مدل جدید سازه‌ها و روابط جدیدی از آمیخته هویت شرکت، تصویر شرکت، فرهنگ سازمانی، مسؤولیت اجتماعی، مدیریت بحرانها و کنش ذینفعان پیشنهاد شده است. در ادامه به منظور سنجش صحت مدل پیشنهادی، اطلاعات لازم از شعب هفت بانک بزرگ تهران جمع‌آوری شده است . نتایج تحلیل داده‌ها به شکل مدل تحلیل مسیر صحت ارتباط میان سازه‌های پیشنهادی را نشان می‌دهد. در ادامه تحقیق، ضمن بررسی تفاوت‌های موجود در عناصر آوازه شرکت از نظر ذینفعان شعب بانکهای ایران و ارائه پیشنهادهای مربوط به آن، تفاوتهای ادراکی ذینفعان در این زمینه مورد بررسی قرار گرفته است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Designing Corporate Reputation Model for Iranian Banks and Examining Stakeholders Cognitive Differences.
چکیده انگلیسی مقاله In this paper, our aim was to get a definition of reputation that can be accepted in management literature. But the results of the research showed that there is not a common definition over reputation, because the meaning of reputation has been examined in diverse areas and domains. However, through collecting different definitions about reputation in various areas, the research attempted to present a new model of corporate reputation. The proposed corporate reputation model is a combination of corporate identity mix, corporate image, organizational culture, corporate social responsibility, crisis management and their relationships. The model was tested by path analysis model on seven Iranian banks. In the reminder of this paper, new suggestions offered for the bank managers. Futher, the stakeholders conceptual differences about the constructs were explored.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله عباس مقبل با عرض | Abbas Moghbel Baarz
Assistant Professor, Department of Management, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

غلامرضا عسگری | Gholam Reza Asgari
Ph.D. Student of Industrial Management, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
دانشجوی دکترای مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران

احمد علی خائف الهی | Ahmad Ali Khaef Alahi
Assistant Professor, Department of Management, Tarbiat Modares University, Tehran, Iran.
استادیار گروه مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-1565&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-601010.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات