این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 شهریور 1404
پژوهش های مدیریت در ایران
، جلد ۱۳، شماره ۴، صفحات ۱-۳۳
عنوان فارسی
رابطه دیدگاه ارزشی مدیران و ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی آنها در سازمانهای دولتی
چکیده فارسی مقاله
رعایت ارزشها و اشاعه آنها در محیط کار از عوامل مؤثر بر مسؤولیت اجتماعی و موفقیت سازمانها است. موضوع مهم این است که تا چه میزان سازمانهای دارای ضوابط اخلاقی، آنها را نهادینه کرده و مدیران و کارکنان به آن ارزشها متعهد و پایبند میباشند. با اهمیتدادن و عمل به ارزشها زمینه برای ظهور هدایت فطری فرد و اجتماع و ارضای تمایلات از راه صحیح حاصل میشود. بر این اساس، امروزه برای مدیران انجام وظایفی چون پاسخگویی به نیازهای جامعه و خواست شهروندان و مشتریان داخلی و خارجی سازمانها و ذینفعان، از زمره وظایف با اهمیت محسوب میشود. پایبندی و عمل به مسؤولیتهای اجتماعی نیز نیازمند تمرین است. در این تمرین باید که دل را پرداخت و با ویژگیهای انسانی در هم آمیخت. این پژوهش در سازمانهای دولتی شهرستان رفسنجان انجام شده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که بین ارزشهای نظری، زیباییشناسی، اجتماعی، سیاسی و اعتقادی- مذهبی مدیران و ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی آنها، رابطه معناداری وجود دارد. در این پژوهش بین ارزش اقتصادی مدیران و ایفای نقش مسؤولیت اجتماعی آنها رابطه معناداری به دست نیامد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
مسؤولیت اجتماعی،دیدگاه ارزشی،ذینفعان،سازمانهای دولتی
عنوان انگلیسی
The Relationship between Managers’ Value Perspective and Fulfiling Their Role of Social Responsibility in Public Organizations
چکیده انگلیسی مقاله
One of the effective factors of social responsibility and achievement of organizations is considering at which values and implementing them in work settings. The important issue is the rate they constitutionalist ethical principles in the organizations and having commitment to these principles. By implementing these values, instinctive direction of individuals and the society will be directed towards the right way. Therefore, today the managers' functions such as response to social needs and the demands of fellow citizens, foreign and domestic customers and stakeholders are considered important. Commitment to social responsibility needs exercising and In this path, there is a need for self-purifications. This research was conducted in Rafsanjani Public Organizations. The results indicated that there is a positive relationship between theoretical, aesthetics, social, political and religious values roles of social responsibility. No significant relationship was found between economic values and acting roles of social responsibility.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی ابراهیمینژاد | - -
-
دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان
مهناز اکبری | - -
-
دانشگاه رفسنجان
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-2117&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-600982.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات