این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۱۵۱-۱۸۰

عنوان فارسی به کارگیری ‏QFD‏ فازی در مدیریت استراتژیک عرضه ‏محصول‎:‎مطالعه موردی در شرکت پارس الکتریک
چکیده فارسی مقاله جهان امروز به سرعت در حال تغییر بوده و ارتباطات روز به روز در حال گسترش است؛ دسترسی ‏به اطلاعات آسان تر می شود ؛ رقابت برای فروش محصول جدی تر می شود و دیگر نمی توان کالایی را ‏به مشتری تحمیل کرد.‏‎ ‎به نظر می آید که موفق ترین تولیدکنندگان، یک اصل مهم را سرلوحه کار خود ‏قرار داده اند ؛ یک اصل ساده و در عین حال مشکل، یعنی "مدیریت خدمات مشتری".‏ ادبیات مدیریت زنجیره تأمین و لجستیک بیان می کند که این اصل به هدفی استراتژیک برای ‏شرکت ها تبدیل شده است وشرکت ها دریافته اند که با گسترش عملکردهای لجستیکی خود، ‏رضایت مندی مشتریان و به تبع آن سهم بازار خود را افزایش می دهند.‏ این مقاله مبتنی بر رویکردQFD‏ (گسترش عملکرد کیفیت) است و چگونگی استفاده از خانه کیفیت ‏‎(HOQ)‎‏ ‏برای بهبود کارا و مؤثر فرایندهای خدمات لجستیک و در نتیجه رضایت مشتریان را نشان می دهد. هم چنین با ‏توجه کیفی بودن عوامل از منطق فازی استفاده شده است . این متدولوژی در شرکت پارس الکتریک برای ‏تعیین فعالیت های راهبردی در مدیریت استراتژیک محصول رادیو پخش به کار گرفته شده است.‏‎ ‎
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Strategic Management of Logistics Services with ‎a Fuzzy QFD Methodology" "A Case Study in ‎Pars Electric Company"‎
چکیده انگلیسی مقاله Today world is changing rapidly. Communications are prevailing every day, ‎information access becomes easier and competition for selling goods gets ‎more sever. One can no more impose the customer to buying a good. It ‎seems that the most successful manufacturers emphasize on an important ‎principle; a simple and at the same time, difficult principle, namely ‎‎"customer service management". Supply chain management and logistics ‎literature indicates that this principle has changed into a strategic goal for ‎organizations. Companies have found out that with, more customers' ‎satisfaction and more market share can be obtained by enrichment of their ‎logistics performance. ‎ The methodology used in this research is based on quality function ‎deployment (QFD) approach. It shows that the application of house of ‎quality (HOQ) method improves the efficiency and effectiveness of logistics ‎services and therefore leads to customers' satisfaction. Also, in order to ‎avoid subjective judgment weak points, fuzzy logic has been used. This ‎methodology has been performed in "Pars Electric Company" for ‎determining strategic activities in the strategic management of car radio. ‎
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هایده متقی | - -
-
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی‏

حسین صفری | - -
-
استادیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران‏

کرامت اله دهقانی | - -
-
کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی


نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-1639&slc_lang=fa&sid=19
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-600940.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات