مهندسی عمران مدرس، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تأثیر کاریوگیشن ریل بر تنش های بین تراورس و بالاست
چکیده فارسی مقاله چکیده- بررسی تعامل وسیله نقلیه و خط آهن به علت ماهیت پیچیده خط و ناوگان، همواره یکی از مسائل دشوار در مهندسی راه آهن بوده است . درک این تعامل نه تنها در خطوط با خرابی های گوناگون بلکه در خطوط بدون خرابی نیز مسئله ای پیچیده است. زمانی که خرابی مانند کاریوگیشن ریل در این تعامل وارد می شود، تخمین نیروهای وارد بر خط و ناوگان بسیار مشکل خواهد شد. هرچند تخمین دقیق این نیروها تنها از طریق آزمایش های میدانی ممکن است، ولی اگر مدل سازی رایانه ای دقیقی در دسترس باشد می توان پیش بینی مناسبی از این نیروها داشت. در این مقاله سعی شده است تخمین مناسبی از نیروهای حاصل از عبور ناوگان باری و مسافری بر خط دارای خرابی کاریوگیشن ارائه شود. با داشتن این نیروها، تنش های وارد بر بالاست قابل محاسبه خواهند بود . در ادامه برای ناوگان باری و مسافری، نمودارهای تنش (در سطح بالاست) نسبت به طول موج کاریوگیشن رسم شده است. با استفاده از این نمودارها برای بار فراتر رفته AREMA محوری و سرعت معین، طول موج هایی ازکاریوگیشن که در آن تنش در سطح بالاست از مقادیر مجاز آیین نامه معرفی شده است. ایجاد Adams/Rail برای تخمین نیروهای وارد بر خط بالاستی مورد مطالعه، مدلی از ناوگان های باری و مسافری در نرم افزار شده و با سرعت های مختلف روی خط عبور داده شده اند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Effect of Rail Corrugation on the Pressure between Sleeper and Ballast
چکیده انگلیسی مقاله Abstract: Because of the complicated nature of track and train, investigation of interactions between them has been always an complex problem in railway engineering. Perceiving of this interaction is an complex problem only in track with various defects but also in the track without defects. Estimating of the forces exerted on track and train will be much difficult when a defect such as rail corrugation is added to this interaction. If an accurate computer model is available, we can have a good forecast of these forces. However, precise estimating of them is only reached field measurement. In this study, we tried to present a good estimation of passenger and freight wagon forces on track with rail corrugation defect. The pressure between sleeper and ballast was calculated by these forces. Afterwards pressure (on ballast surface)-rail corrugation wavelength diagrams was determined. By using these diagrams, the rail corrugation wavelength where ballast stresses were beyond the permissible limit for each type of operation, was determined (it was named critical corrugation wavelength). A computer model was developed in ADAMS/Rail software for passenger and freight wagons with various speeds to estimate the forces exerted on the ballasted track with corrugation defect.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جبار علی ذاکری | J.A Zakeri


مرتضی قارونی نیک | M Gharouninik


مهدی معظمی | M. Moazami



نشانی اینترنتی http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1000-5754&slc_lang=fa&sid=16
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1242/article-1242-599022.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات