|
صنعت لاستیک، جلد ۲۱، شماره ۸۴، صفحات ۴۴-۴۸
|
|
|
عنوان فارسی |
مقاومت غلتشی و صرفهجویی مصرف سوخت |
|
چکیده فارسی مقاله |
مصرف انرژی در خودرو باعث حرکت چرخها و خودرو میشود. در حالیکه چرخها حرکت میکند، تایر تحت تاثیر نیروی وزن خودرو تغییر شکل پیدا کرده و سطح تماس با جاده را بهوجود میآورد. تمام نیروهای مورد نیاز برای شتابگیری، ترمزگیری و حرکت پیچشی (جانبی) خودرو از طریق این سطح تماس به جاده منتقل میشود. تغییر شکل تایر در سطح تماس باعث جذب ناهمواریهای جاده نیز میشود. این تغییر شکل در ناحیهی تماس، از قابلیتهای تایر است که هم زمین چسبی تایر و هم راحتی سرنشین را فراهم میکند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مقاومت غلتشی، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
مقاومت غلتشی |
|
نویسندگان مقاله |
فریبرز تاجدینی | خیابان نصر
|
|
نشانی اینترنتی |
http://www.iranrubbermag.ir/article_61492_96d90b7d31f888394e34142ac8b8935e.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|