این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 7 آبان 1404
جستارهای زبانی
، جلد ۷، شماره ۵، صفحات ۱۴۹-۱۷۰
عنوان فارسی
واکنش سه ساختار نحوی زبان انگلیسی به انواع بازخورد نوشتاری
چکیده فارسی مقاله
شواهد علمیِ موجود برای نشاندادن کارایی طولانیمدت تصحیحهای نوشتاری، محدود به مطالعاتیست که به تأثیر بازخورد متمرکز بر ارتقای دقت دستوریِ دو جنبۀ خاص از حروف تعریف انگلیسی پرداختهاند. بدیهیست تصحیحهای متمرکز، هربار تنها یک یا دو نوع اشتباه دستوری را هدف قرار میدهند و در دورههای آموزشیِ مهارت نگارش بیاعتبارند. هدف پژوهش حاضر مطالعۀ واکنش ساختارهای مختلف، به تصحیحهایی است که اعتبار بیشتری در کلاسهای آموزشی دارند. با استفاده از طرح آزمایشی پیشآزمونجـ پسآزمون، واکنش طولانیمدت سه ساختار دستور زبان انگلیسی (حروف اضافه، مصدر و جملههای شرطی غیرواقعی) به بازخورد نوشتاری نیمهمتمرکز، غیرمتمرکز و بازنویسی بررسی شد؛ نتایج نشان داد، در پسآزمون تأخیری ــ که یک ماه پس از مداخلۀ بازخوردی اجرا شد ــ کارکرد زبانآموزان گروههای آزمایشی، تفاوت معناداری با گروه کنترل نداشت. همچنین پیشرفت معناداری در هیچیک از گروهها نسبت به پیشآزمون دیده نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The Reaction of Three English Grammatical Structures to Different Types of Written Feedback
چکیده انگلیسی مقاله
PhD Student of TEFL, English Department, Faculty of Foreign Languages and The available empirical evidence on the long-term efficacy of written corrections is limited to the studies that have investigated the effect of focused feedback on improving grammatical accuracy of two specific aspects of English articles. It is clear that focused corrections, which target only one or two grammatical error types at a time, lack ecological validity in writing courses. The aim of the present study is to investigate the reaction of different structures to corrections which enjoy more validity in writing classes. Using a pretest-posttest design, the long-term reaction of three features of English grammar (articles, the infinitive, and the present unreal conditional) to mid-focused and unfocused written feedback and revision were investigated. The results showed that on the delayed posttest, which was administered one month after the feedback treatment, the performance of the students in the experimental groups was not significantly different from the control group and that there were no significant absolute gains in any of the groups compared with pretest scores.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
حمیده معرفت | Hamideh Marefat
Associate Professor of TEFL, English Department, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran
دانشیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
احسن پاشازاده | Ahsan Pashazadeh
PhD Student, Faculty of Foreign Languages and Literatures, University of Tehran
دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، دانشکده زبان و ادبیات خارجی، دانشگاه تهران
نشانی اینترنتی
http://journals.modares.ac.ir/browse.php?a_code=A-14-1000-198&slc_lang=fa&sid=14
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-595245.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات