این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 1 آذر 1404
تعلیم و تربیت استثنائی
، جلد ۳، شماره ۱۴۶، صفحات ۲۹-۳۸
عنوان فارسی
توانبخشی شنوایی کودکان کاربر کاشت حلزونی
چکیده فارسی مقاله
زمینه: کاشت حلزونی دستگاهی است که قابلیت دسترسی کودک را به بسامدهای مهم برای رشد زبان گفتاری فراهم میکند. عواملی که بر نتیجه کاشت اثر میگذارند، زیاد بوده و برخی عوامل همچون هوشبهر و توانایی حافظه کاری، ذاتی کودک بوده و تغییرپذیر نیستند. با این وجود، برخی عوامل کنترلپذیر هستند و ممکن است برای بهبود احتمال سطوح بالاتر موفقیت تغییرپذیر باشند. بر پایه ترکیبی از یافتههای پژوهشی و تجربههای بالینی در گستره وسیعی از کودکان کاشتشده 12نکته مطرحشده در این مقاله اساس توانبخشی شنوایی کودکان ناشنوای پیشازبانی کاربر کاشت حلزونی را شکل میدهند. نتیجهگیری: مهارتهای گوشدادن و گفتار در کودکان بلافاصله پس از کاشت بهخودیخود پدید نمیآیند. توانبخشی فشرده و سنجیده لازم است تا کودکان بیاموزند از پیام الکتریکی دستگاه برای اهداف بازشناسی گفتار و فراگیری زبان و گفتار استفاده کنند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
توانبخشی شنوایی، کاشت حلزونی، کودکان ناشنوا
عنوان انگلیسی
Aural Rehabilitation in Children with Cochlear Implants
چکیده انگلیسی مقاله
Background: The cochlear implant has the potential to give an individual access to the frequencies important to access spoken language. The factors that influence outcome are complex and some factors, such as intelligence, working memory ability, and elements within the auditory periphery, are known to be inherent to the patient and not highly amenable to change. However, several factors that affect performance are controllable and can be modified to improve the likelihood of higher levels of success. Twelve guiding premises underlie the rehabilitation for prelingually deaf children with CIs. These premises are a synthesis of research findings and clinical experience with a broad range of implanted children. This article provides an overview of these points. Conclusion: Listening and speech skills do not emerge immediately after implants in children. Organized rehabilitation is needed for training the electrical messages to children
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Aural rehabilitation, Cochlear Implant, Deaf children
نویسندگان مقاله
امیرعباس ابراهیمی |
آموزش و پرورش
نشانی اینترنتی
http://exceptionaleducation.ir/browse.php?a_code=A-10-31-8&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/727/article-727-594897.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
توان بخشی
نوع مقاله منتشر شده
مروری
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات