|
پژوهش های کاربردی روانشناختی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۵۱-۶۷
|
|
|
عنوان فارسی |
تأثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر عشق به یادگیری و تابآوری تحصیلی دانشّآموزان |
|
چکیده فارسی مقاله |
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر عشق به یادگیری و تابآوری تحصیلی در دانشآّموزان بود. روش پژوهش حاضر نیمهآزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه گواه بود. جامعهی آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر دوره اول متوسطه شهر خرمآباد در سال تحصیلی 96-1395 میباشد که از میان آنها تعداد 30 نفر (15 نفر گروه آزمایش و 15 نفر گروه گواه) به عنوان حجم نمونه و به روش نمونهگیری تصادفی مرحلهای انتخاب گردید. ابزار مورد استفاده در پژوهش شامل پرسشنامههای تابآوری تحصیلی مارتین و مارش (2006)و عشق به یادگیری مکفارلان (2003) بود. دادهها با استفاده از روشهای آمار توصیفی (میانگین و انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (تحلیل کوواریانس چندمتغیره) تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که آموزش روانشناسی مثبتنگر باعث افزایش عشق به یادگیری و تابآوری تحصیلی در دانشآموزان شد (31/45=F، 001/0>P)؛ بنابراین توجه به اهمیت روانشناسی مثبتنگر در افزایش عشق به یادگیری و تابآوری تحصیلی در دانشآموزان یکی از ضرورتهای پژوهش محسوب میشود و برگزاری دورههایی در این زمینه توصیه میشود. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
تابآوری تحصیلی،روانشناسی مثبتنگر،عشق به یادگیری، |
|
عنوان انگلیسی |
The Effect of Positive Psychology on Love of Learning and Academic Resilience on Students |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|