|
پژوهش های کاربردی روانشناختی، جلد ۸، شماره ۴، صفحات ۱-۱۲
|
|
|
عنوان فارسی |
اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارت های اجتماعی دانش آموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری |
|
چکیده فارسی مقاله |
ناتوانی یادگیری، تأخیر یا نقص در توانایی فراگیری مهارتهای تحصیلی اساسی با توجه به سن، آموزش و مقیاس هوش میباشد. یکی از مشکلات افراد دارای ناتوانی یادگیری، مسائل مربوط به مهارتهای اجتماعی است. هدف پژوهش حاضر اثربخشی بازی با کلمات احساسی بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان مبتلا به ناتوانی یادگیری میباشد. پژوهش حاضر نیمهتجربی با طرح پیشآزمون- پسآزمون است. جامعه آماری شامل کلیه دانشآموزان دختر پایه دوم تا ششم دارای ناتوانی یادگیری شهر کرمانشاه بود که نمونهای به حجم 24 نفر به صورت تصادفی انتخاب، و به دو گروه آزمایش و کنترل گمارده شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه مهارت اجتماعی ماتسون (1983) بود. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه (هر جلسه 30 دقیقه)، و دو بار در هفته به بازی کلمات احساسی پرداختند. نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد بازی با کلمات احساسی موجب بهبود مهارتهای اجتماعی این کودکان شده است (001/0>P). نتایج پژوهش حاضر نشان داد بازی با کلمات احساسی میتواند به عنوان یکی از روشهای مناسب در کمک به دانشآموزان دارای اختلال یادگیری جهت بهبود مهارتهای اجتماعی کمک کند. این نوع از بازیدرمانی به افراد در ابراز مناسب هیجانها، شناخت و همچنین کاربرد آنها به شکلی مناسب در ارتباط با افراد و همسالان یاری می رساند. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
The Effectiveness of Play with Feeling Words on Social Skills of Students with Learning Disabilities |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|