این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت فناوری اطلاعات، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۳۳۱-۳۵۴

عنوان فارسی شناسایی حوزه‌های عملکردی و مشکلات LMS (مطالعۀ موردی: مرکز آموزش‌های الکترونیکی دانشگاه تهران)
چکیده فارسی مقاله فرایندهای یادگیری در حال توسعه و نوآوری هستند. رویکردهای جدید یادگیری، موجب توسعۀ فناوری­ برای یادگیری بهتر و افزایش نوآوری در نظام برنامه­ریزی درسی می‎شوند. فناوری­ اطلاعات و ابزارهای آن، زمینه­های لازم برای به‎کارگیری روش­های جدید یادگیری را به‎وجود می­آورند و به همین دلیل، یادگیری الکترونیکی یکی از مهم‎ترین کاربردهای فناوری اطلاعات در جهان مطرح شده است. مزیت‎های نظام‌ آموزش مجازی موجب استفادۀ روزافزون از این شیوۀ آموزش در مراکز دانشگاهی شده است. این مقاله با هدف شناسایی حوزه­های عملکردی LMS دانشگاه تهران و بر اساس مدل مفهومی مشخص، مشکلات موجود در هر یک از ابعاد آن را بیان می‎کند. نحوۀ گردآوری داده­ها در این تحقیق، مصاحبه به روش گروه­های کانونی، مشاهده و بررسی سیستم این دانشگاه، مطالعۀ مستندات و مقایسۀ آن با سیستم­ سایر دانشگاه­هاست. نتایج پژوهش به روش تحلیل تم نشان می­دهد در ابعاد ارتباطات و همکاری سیستم، مشکلات با اهمیت­تری وجود دارد. همچنین از دیدگاه محققان، عمدۀ مشکلات به ماژول­های آزمایش و ارزیابی، پایگاه داده، سیستمی و زیرساختی مربوط می‎شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Identification of Learning Management Systems Functional Areas and Limitations (Case Study: E-Learning Center of University of Tehran)
چکیده انگلیسی مقاله Currently, ICT and educational processes are experiencing development and innovation. This new trend will help promote educational technology and enhance innovations regarding educational planning. E-learning is considered as one of the most prominent ICT applications across the world. Advantages of virtual learning have entailed daily usage in various universities. Learning management systems are specific web-based systems to manage, track students, define courses, and evaluate the learners. However, these systems may involve inefficiencies and disadvantages as well. This paper attempts to identify the LMS functional areas in University of Tehran based on a specific conceptual framework and to present the relevant issues and problems for each dimension. The data for the present study were collected using focused group interviews, system observations. The researchers also compared the documents and the university system with that of other universities. The results of the theme analysis indicated that "communication" and "system cooperation" dimensions are involved with more important problems and issues. The researchers believe that the main issues are due to the test modules, evaluations, and systemic and underlying databases.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله علی اکبر فرهنگی |
استاد گروه مدیریت، دانشکدۀ مدیریت و احسابداری، دانشگاه تهران، ایران

حمیدرضا یزدانی |
استادیار گروه مدیریت، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران

مریم حق شناس |
دانشجوی دکتری مدیریت رسانه، دانشکدۀ مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://jitm.ut.ac.ir/article_63294_3c12029666f9bc2eb073c580886b8b5c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-582590.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات