این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهشنامه زنان، جلد ۸، شماره ۲۲، صفحات ۲۱-۳۵

عنوان فارسی بازنمایی نقش جنسیتی در تبلیغات انتخاباتی شورای شهر تهران در سال ۱۳۹۶
چکیده فارسی مقاله نقش جنسیتی رفتار و نگرش های فرهنگی مناسب برای زنان و مردان است که در این تحقیق بازنمایی ویژگی های آن در تبلیغات شورای شهر تهران در سال 1396 مورد بررسی قرار گرفته است. چهارچوب نظری این تحقیق بر پایه سه نظریه برجسته سازی، اقناع و طرحواره جنسیتی بم است.این تحقیق با استفاده از روش تحلی محتوای کمی انجام شده است و بازنمایی 60 ویژگی یا صفت پرسشنامه نقش جنسیتی بم در طیفی از 0 تا 3 ارزشگذاری شده است.جامعه آماری شامل پوسترهای تبلیغاتی کاندیدهای شهر تهران در سال 1396 و نمونه آماری شامل 50 پوستر تبلیغاتی است که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شده اند.بر اساس نتایج این تحقیق، زنان و مردان کاندیدا تلاش کرده اند که از صفات با ارزش منفی صرفنظر از زنانهو مردانه بودن آن پرهیز کنند و صفاتی را بیشتر بازنمایی کنند که داشتن صلاحیت آنها در تصدی عضویت شورای شهر ار بیشتر مورد تایید قرار می دهد...
کلیدواژه‌های فارسی مقاله نقش جنسیتی، زنانگی، مردانگی، تبلیغات انتخاباتی، شورای شهر،

عنوان انگلیسی Representation of gender role in electoral campaign of Tehran City Council in 1396
چکیده انگلیسی مقاله The role of gender in behavior and cultural attitudes is appropriate for women and men. In this research, the features of its representation in the council of Tehran in the year 1396 have been investigated. The theoretical framework of this research is based on three theories: Agenda-setting, persuasion, and Bam's Gender Scheme.This research has been done using quantitative content analysis method and the representation of 60 features or attributes of the Bam Sexual Role Questionnaire has been evaluated in a range of 0 to 3. The statistical population includes posters of constituents of the Tehran City Council in 2017, and a samples wereof 50 posters selected through purposeful sampling. The role of Bam's sexual role questionnaire is construct validity and its reliability in this research has been investigated by the use of content analysis method by two other referees.According to the results of this study, candidate women and men have made every effort to avoid negative traits regardless of femininity or masculinity, and to further characterize the qualifications that more strongly justify their eligibility for membership of the city council. . Men's posters, however, have a higher masculinity score and women posters have received higher femininity scores.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله زهرا زارع |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق


نشانی اینترنتی http://womenstudy.ihcs.ac.ir/article_2994_ef9d9e283ecdabc22476f7a7424fcfd6.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1484/article-1484-578579.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات