این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
گلجام
، جلد ۱۲، شماره ۳۰، صفحات ۶۸-۸۲
عنوان فارسی
طراحی و ارائه مدل مفهومی عوامل تسهیلکننده صادرات فرش دستباف ایرانی مبتنی بر دیدگاه بازاریابی کلنگر با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری (ISM)
چکیده فارسی مقاله
صادرات فرش دستباف ایرانی به عنوان یک کالای استراتژیک در حوزه صادارت غیرنفتی از اهمیت بسزایی برخوردار است، لذا شناسایی موانع این صنعت و ارائه راهکارهای بهینه جهت تسهیل صادرات آن حائز اهمیت است. هدف پژوهش حاضر شناسایی موانع صادرات فرش دستباف ایرانی با استفاده از دیدگاه بازاریابی کلنگر و ارائۀ تسهیلکنندههای مربوط به آن در قالب یک مدل مفهومی است. بر این اساس پژوهش حاضر از نظر هدف اکتشافی و از نوع آمیخته و از نظر نتیجه کاربردی است. در مرحله اول پژوهش با استفاده از رویکرد کیفی (تحلیل محتوا)، 57 کد به عنوان موانع صادرات فرش دستباف ایرانی استخراج و با توجه به قرابت معنایی در 6 طبقه دستهبندی شدند و به منظور برطرف نمودن این موانع، برای هر طبقه یک مفهوم به عنوان تسهیلکننده پیشنهاد شد. در مرحله دوم پژوهش با استفاده از رویکرد کمی (مدلسازی ساختاری تفسیری)، مدل مفهومی عوامل تسهیلکننده صادرات فرش دستباف ایرانی طراحی شد. نهایتا با استفاده از ماتریس قدرت نفوذ-وابستگی و مدل مفهومی پژوهش پیشنهاداتی جهت تسهیل صادرات فرش دستباف ایرانی ارائه شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
The design and conceptual modeling triggers for Iranian hand-woven carpets based on holistic marketing approach using an interpretive structural modeling (ISM)
چکیده انگلیسی مقاله
Iranian hand-woven carpets as a strategic commodity in the field of non-oil exports is important, The identification of barriers to the industry and provide optimal solutions to facilitate its exports is important. This study aims to identify barriers to the export of Iranian handmade carpets using holistic marketing approach and offering its facilitators in the form of a concept model. In the first study, using a qualitative approach (content analysis), 57 code as barriers to the export of Iranian carpet extraction and according to semantic relationships were categorized into 6 classes and To overcome these obstacles, as facilitator for each class a concept proposed. In the second stage, using quantitative approach (interpretative structural modeling), the conceptual model was developed triggers for Iranian hand-woven carpets. Finally, the use of leverage-dependent matrix and conceptual model of research proposals to facilitate export of Iranian carpet was presented.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
داود فیض | davod feiz
و عضو هیئت علمی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری-دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
محمد علی سیاه سرانی کجوری | mohammad ali siah sarani kajori
مدیریت بازاریابی بین الملل- دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری-دانشگاه سمنان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه سمنان (Semnan university)
نشانی اینترنتی
http://goljaam.icsa.ir/browse.php?a_code=A-10-346-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1535/article-1535-573741.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
رنگرزی و مواد اولیه
نوع مقاله منتشر شده
علمی - پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات