این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
روان سنجی، جلد ۶، شماره ۲۲، صفحات ۱۴۹-۱۶۴

عنوان فارسی بررسی روایی، اعتبار سیاهه افکار اضطراب تکلم بر روی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
چکیده فارسی مقاله هدف پژوهش حاضر بررسی روایی، اعتبار سیاهه افکار اضطراب تکلم (SATI)بر اساستحلیل مؤلفه‌های اصلی از طریق چرخش واریماکس و دستیابی به ابزاری دقیق در سنجش افکار اضطراب تکلم برای نمونه جمعیت ایرانی اجرا گردید. جامعه آماری دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بودند که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه‌ای نمونه‌ای به حجم 600نفر انتخاب گردید که از این تعداد 300 نفر زن و 300 نفر مرد بودند. اعتبار پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ به میزان 0.93 مورد تایید قرار گرفت. به‌منظور ارزشیابی روائی همگرا تمام شرکت کنندگان، پرسشنامه SPSS را تکمیل کردند.شواهد به دست آمده از تحقیق حاکی از همبستگی بالای نمرات سیاهه افکار اضطراب تکلم با SPSS بود در نتیجه روائی همگرا بالای آزمون است، تحلیل مؤلفه‌های اصلی از طریق چرخش واریماکس بر اساس 2 عامل به این صورت نتیجه گیری شد که تمامی سؤالات در پرسشنامه از روایی قابل قبولی برخوردارند. نتایج این مطالعه نشان دادکه پرسشنامه سیاهه افکار اضطراب تکلم ابزار مناسبی برای سنجش افکار اضطراب تکلم در جامعه ایرانی می‌باشد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله سیاهه افکار اضطراب تکلم، تحلیل عاملی اکتشافی، هنجاریابی،

عنوان انگلیسی study was to study the validity, validity and intolerance of the speech anxiety thoughts on students of Islamic Azad University, Roudehen Branch
چکیده انگلیسی مقاله The purpose of this   study was to study the validity, validity and intolerance of the speech   anxiety thoughts on students of Islamic Azad University, Roudehen Branch.   From the point of view of practical purpose and from the point of view of   data gathering, a field research is of exploratory or exploratory type based   on the classical psychometric theory and the research is in the field of   testing. The purpose of this study was to measure and measure the validity of   the scale of speech anxiety thoughts. The method of collecting field   information was by using a questionnaire. In order to evaluate the convergent   and differential validity of the scale, all participants completed SATI   questionnaires, social anxiety assessment, and Beck Depression Inventory   (BDI, Beck, In, Mendelssohn, Mack and Arbab, 1961). Obtained from Several   studies have suggested that the interpretation of negative cognition can be a   means of reducing symptoms in social anxiety.According to the results   of comparing the descriptive characteristics of the performance of boys and   girls in the girls' anxiety, the mean (50.85) standard deviation (16.35104)   variance (267/357) inclination (.091) and mean sons (50.76) standard   deviations (15.99931) variance (255.987) Kiji (- .696) There is no significant   difference. The difference between the performance of boys and girls in the   speech anxiety cycle is significant (P =0.05).  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://jpsy.riau.ac.ir/article_1186_b8ff6f8e2f5353208c769b3f490be9fd.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1677/article-1677-571682.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات