مجله اقتصادی- ماهنامه بررسی مسایل و سیاستهای اقتصادی، جلد ۱۷، شماره ۷، صفحات ۱۲۵-۱۴۰

عنوان فارسی بررسی رابطه بین رشد صادرات صنعتی بر ارزش‌ افزوده بخش صنعت با تکیه‌بر تحقیقات و تبلیغات
چکیده فارسی مقاله در این پژوهش با استفاده از داده‌های سال‌های 1383 تا 1390 بر اساس کدهای دورقمی ISIC به بررسـی اثـر توسعه صادرات صنعتی بر ارزش‌ افزوده بخش صنعت با تکیه‌بر هزینه‌های تحقیق و توسعه و تبلیغات پرداخته شده است. روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات به روش داده‌های تابلویی پویا (GMM) و داده‌های تابلویی ایستا است. همچنین به‌وسیله آزمون سارگان این متغیرهای ابزاری معتبر شناخته شدند، پس استفاده از داده‌های تابلویی پویا دارای اعتبـار است وگرنه باید برآورد مدل با روش داده‌های تابلویی ایستا صورت پذیرد. با استفاده از آزمون مشخص شد رابطه مثبت و معنی‌داری میان متغیرها وجود دارد، به‌طوری‌که سرمایه‌گذاری در بخش صنعت بیشترین تأثیرگذاری و صادرات و هزینه‌های تبلیغات و تحقیق و توسعه نقش مهم و تأثیرگذاری بر ارزش‌ افزوده این بخش را دارا است.  
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله صمد حکمتی فرید | hekmati farid
دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

سید سجاد جامعی | seyed sajad
منطقه آزاد


نشانی اینترنتی http://ejip.ir/browse.php?a_code=A-10-743-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1819/article-1819-570422.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده کاربردی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات