این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، جلد ۷، شماره ۳، صفحات ۹۳-۱۱۵

عنوان فارسی نقش کانون ارزیابی در برنامه‌های بهبود کارکنان با استفاده از شبکه‌های عصبی مصنوعی
چکیده فارسی مقاله در دنیای رقابتی امروز، توجه به بهبود و توسعه کارکنان به‌طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا کرده است. یکی از روش‌هایی که سازمان‌ها می‌توانند از آن برای بهبود وضعیت کارکنان خود استفاده کنند، اجرای کانون‌های ارزیابی و توسعه است. اما باید توجه داشت که اجرای برنامه‌های بهبود به ازای هر فرد شرکت کننده در کانون ارزیابی، هم زمان‌بر و هم هزینه‌بر است. بر این اساس، پژوهش حاضر در پی کاهش هزینه‌های اجرای کانون ارزیابی از طریق بخش‌بندی شرکت‌کنندگان در کانون ارزیابی و ارائه برنامه‌های بهبود برای هر بخش است. روش نمونه‌گیری، هدفمند و بر اساس معیار و حجم نمونه 75 نفر می‌باشد. در این پژوهش، از نقشه‌های خودسازمانده برای بخش‌بندی کارکنان استفاده شده است و تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از نرم‌افزارViscovery Profiler انجام گرفته است. بر اساس یافته‌های پژوهش، در کانون ارزیابی چهار بخش شناسایی شد که به‌صورت استعدادهای درخشان، کارکنان قابل ‌بهبود (با محوریت شایستگی)، کارکنان قابل ‌بهبود (با محوریت شخصیت) و کارشناسان غیرمستعد نام‌گذاری شده‌اند. نتایج این بخش‌بندی می‌تواند در پنج حوزه، از جمله آموزش، ارتقا، حل چالش‌های سازمانی، سیاست‌های استخدام و نگهداشت نیرو و پاداش به کار گرفته شود. بر پایه نتایج، برای بخش‌های شناسایی شده در کانون ارزیابی، پیشنهادهایی در حوزه‌های ذکر شده ارائه شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Role of Assessment Center in Improvement Programs Employees by Using Artificial Neural Networks
چکیده انگلیسی مقاله In today's competitive world, attention to the improvement and development of employees has become increasingly important. One of the procedures that organizations can use to improve their employees is implementation of assessment and development centers. But it should be noted that the implementation of improvement programs for each participants in the assessment center is time-consuming and costly. Accordingly, the aim of this study is reducing costs of assessment center implementation by segmenting the participants in assessment center and providing improvement programs for each sector. Sampling method is targeted and based on criteria and the sample consists of 75 employees. In this research, self-organizing maps have been used for segmentation of employees and the data were analyzed by Viscovery Profiler software. According to the findings, four sectors identified in the assessment center and they have been named: Talented, improvable employee (with a focus on competence), improvable employee (with focus on character) and insusceptible experts. Results of this segmentation can be used in five areas, including training, promotion, solve organizational challenges, recruitment and retention policies and rewards. Based on the results, for the areas that identified in the assessment center, suggestions are offered.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید یعقوب حسینی | seyed yaghoub
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

مانی آرمان |
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)

زهرا محمدی زاده |
دانشجوی کارشناسی ارشد،گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خلیج فارس بوشهر (Khalij fars university)


نشانی اینترنتی http://ormr.modares.ac.ir/article_18259_1352ba821b6184b769833df392b55e4b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-541809.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات