این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۷، شماره ۲۴، صفحات ۲۷۷-۲۹۸

عنوان فارسی بررسی رابطۀ بین میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موبایلی(تلگرام) با رفتار و اخلاق اجتماعی کاربران با رویکرد دینی
چکیده فارسی مقاله هدف: این پژوهش با هدف بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی موبایلی(تلگرام) بر رفتار کاربران این شبکه‌ها با رویکرد دینی انجام شد. روش: این تحقیق از نوع توصیفی پیمایشی است. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده و دانشجویان کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان جامعۀ آماری در نظر گرفته شدند. در نهایت، تعداد 414 پرسشنامه با داده‌های معتبر به دست آمد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، از همبستگی پیرسون و اسپیرمن و نیز از تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته‌ها: بین میزان استفاده از تلگرام و متغیّرهای آسیب به روابط خانوادگی، روابط جنسی نامناسب، عدم رعایت ادب و عدم خود واقعی، رابطۀ معنادار مشاهده شد. نتیجه‌گیری: نتایج به دست آمده از پژوهش حاکی از آن است که میزان استفاده از تلگرام بر رفتار و اخلاق اجتماعی کاربران تأثیرگذار است و این تأثیر، در ابعادی که در این پژوهش بررسی شده، تأثیر نامطلوبی است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شبکه‌های اجتماعی موبایلی، تلگرام، اخلاق و رفتار اجتماعی،

عنوان انگلیسی The Relation between Using Mobile-Based Social Media (Telegram) and Users' Social Behavior with a Religious Approach
چکیده انگلیسی مقاله Objectives:The purpose of this study is to investigate the effect of using mobile-based social media (Telegram) on users' social behavior with a religious approach. Method: This research is a descriptive survey. A questionnaire was used for collecting data and the students of the Amir Kabir University of Technology were considered as the statistical population. 414 questionnaires with valid data were obtained and for data analysis, Pearson and Spearman correlation and regression analysis were used. Results: Significant relationship was found between the rate of using Telegram and the variables of family relationships, inappropriate sexual relations, impoliteness and deceptive identity. Conclusion: The results indicate that the rate of using Telegram affects users' social behavior and such effects are unfavorable, from the aspects that are studied in this research.  
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سید مهدی شریفی | seyed mehdi
دکتری منابع انسانی و استادیار گروه مدیریت رسانه دانشگاه تهران نویسنده مسئول نشانی تهران؛ پل گیشا، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، ساختمان امام رضا، اتاق 411 نمابر 61117786 sharifee@ut.ac.ir email.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)

عقیله شهرستانی |
کارشناس ارشد مدیریت رسانه دانشگاه تهران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_455_689caf3fb1148d7af79c9046bb3cc824.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-525867.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات