|
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۱-۲۳
|
|
|
عنوان فارسی |
بازطراحی شبکه زنجیره تأمین با در نظرگیری تصمیمات مسیریابی |
|
چکیده فارسی مقاله |
با توجه به وجود تغییرات در شرایط هر زنجیره تأمین، امکان نابهینه شدن طراحیهای اولیه شبکههای زنجیره تأمین وجود دارد. این تغییرات میتواند به دلایل گوناگونی مانند تغییر در مقدار یا مکان تقاضا، تغییر در تأمینکنندگان، هزینه ها، مالیاتها و قوانین دولتی باشد. بنابراین برای منطبق شدن با شرایط جدید لازم است با طراحی مجدد شبکهها به شکل بهینه جدید آنها دست یابیم. این مقاله یک مدل ریاضی جدید برای مسئله طراحی مجدد زنجیره تأمین ارائه میکند. با توجه به اینکه حملونقل محصولات یکی از مشکلات اصلی نمونههای دنیای واقعی است، محدودیتهای مسیریابی در هر سطح زنجیره در مدل در نظر گرفته شدهاند. همچنین یک ناوگان حملونقل ناهمگن و دارای ظرفیت مشخص در یک سیستم ارسال گسسته تقاضا، به ارضای تقاضای انبارها در سطح اول و ارضای تقاضای مشتریان در سطح دوم میکند. علاوه بر این به دلیل وجود محدودیت در ظرفیت تولید کارخانجات زنجیره، بخشی از تقاضا که بیشتر از ظرفیت تولید است از طریق برونسپاری تأمین میشود. تقاضای برونسپاری شده به طور مستقیم به انبار منتقل میشود. مدل از طریق یک مثال عددی صحتسنجی شده و با تحلیل میزان حساسیت مدل نسبت به برخی پارامترها تغییرات حاصل بر روی هزینه و شکل جدید زنجیره مورد بررسی قرار میگیرد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
بازطراحی زنجیره تأمین، مسیریابی، برون&،lrm،سپاری، ارسال گسسته، |
|
عنوان انگلیسی |
Supply Chain Redesign with Routing Consideration |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Due to the changes in the condition of every supply chain it is possible that the first optimal network design become inefficient .These changes can be caused by different reasons like changes in amounts or location of demands, changes in suppliers, costs, taxes, government regulations etc. So, it is necessary to redesign networks to obtain their new optimal configuration for adopting to new conditions. This paper proposes a new mathematical model for a multi-product supply chain network redesign problem. Since one of the main problems of real-world cases deals with is transportation, routing constraints in every echelon (plant to warehouse and warehouse to customer) are considered in the proposed model. In addition, a capacitated and heterogeneous fleet of transportation in a split delivery system is used to deliver demands of the first echelon to the warehouses and demands of the second echelon to customers. On the other hand, due to the production capacity of the manufacturers, some portions of demands is satisfied by outsourcing. The outsourced products are moved to the warehouses directly. The proposed model is validated through an illustrative example by some strong servers in a website which is used to solve the mathematical modeling problems. Then, some sensitive analysis are performed in order to investigate the effects of some key parameters on the optimal cost and figure of the network. Finally, we can reach the conclusion of need to consider the transportation and routing costs, and it is necessary to account outsourcing and some other costs and benefits in our redesign problems as well. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
زهرا آزاده رنجبر | azadeh ranjbar کارشناسی ارشد، دانشکده مهندسی صنایع، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
علی بزرگی امیری | استادیار، دانشکده مهندسی صنایع، پردیس دانشکده های فنی، دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journal.saim.ir/article_28666_5d0f7c2cb4938c4e862745f3d751ef3a.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-516633.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|