این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 5 مهر 1404
اصول بهداشت روانی
، جلد ۱۹، شماره ۳-ویژهنامه سومین کنفرانس بینالمللی نوآوری اخیر در روانشناسی، مشاوره و علوم رفتاری، صفحات ۲۴۰-۲۵۰
عنوان فارسی
بررسی میزان تفاوت در یادگیری توالی حرکتی ضمنی سالمندان با بیماری آلزایمر و پارکینسون
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: اکتساب توالی اطلاعات بدون توجه به امر یادگیری، بیانگر یادگیری ضمنی است. مطالعات تجربی بسیاری یادگیری حرکتی ضمنی را در بیماران دارای بیماری آلزایمر نشان دادهاند، اما نتایج به دست آمده در زمینه بیماران پارکینسون، کامل و جامع نیست. روشکار: در این مطالعه توصیفی مقایسهای، با نمونهگیری در دسترس، از میان سالمندان مراجعهکننده به مطبهای متخصصین مغز و اعصاب شهر زابل در سال 1395، 11 نفر بیمار پارکینسون، 10 بیمار آلزایمر که با تشخیص پزشکان و بر اساس معیار NINCDS_ADRDA انتخاب میشدند و10 نفر نیز (4 مرد و 6 زن) به عنوان گروه شاهد انتخاب شدند. سپس آزمون مختصر وضعیت روانی-شناختی (MMSE) و آزمون هوشی بزرگسالان وکسلر برای سنجش میزان هوش و حافظه به کار برده شد. برای بیماران پارکینسون مقیاس یکپارچه مرحلهبندی بیماری پارکینسون و مقیاس Hoehn و Yahr استفاده گردید. یافتهها: نتایج درصد خطا در بیماران پارکینسون با تغییر از بلوکهای ثابت به بلوک تصادفی افزایش یافت که نشاندهندهی یادگیری ضمنی است، ولی این گروه از بیماران یادگیری حرکتی ضمنی کمتری را در مقایسه با سایر گروهها در زمان واکنش نشان دادند. نتیجهگیری: زمان واکنش و درصد خطاهای ثبتشده میتواند نشاندهندهی وجود فرایندهای جداگانه مانند اجزای فضایی و حرکتی در زمینه یادگیری توالی حرکتی باشد که در بیماران مبتلا به آلزایمر و پارکینسون میتواند به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار گیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آلزایمر، پارکینسون، یادگیری ضمنی،
عنوان انگلیسی
Investigating the difference in implicit motor-sequence learning in the elderly with Alzheimer’s and Parkinson’s disease
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Acquiring the sequence of information without regard for learning is implicit learning. Many studies have shown implicit motor learning in Alzheimer's patients, but the obtained results are not consistent about Parkinson's patients. Materials and Methods: In this descriptive-comparative study, through convenient sampling method among elderly patients who referred to the offices of neurologists in city of Zabol (2016), 11 Parkinson's patients, 10 patients with Alzheimer's disease based in NINCDS_ADRDA criteria and 10 cases as control group (4 males and 6 females) were selected. Then MMSE test was used to test the psycho-cognitive status test and the Wechsler Adult IQ test was used to measure the level of intelligence and memory. Parkinson's Disease Staging and Scale (Hoehn & Yahr) was used for Parkinson's patients. Results:The results for the percentage of errors in Parkinson's patients increased with a change from the fixed blocks to the random block, which indicates tacit learning, but this group of patients responded less tacitly to moving learning compared to other groups at a time. Conclusion: The errors and the reaction time may indicate separate processes like spatial and motor components of motor-sequence that can be influenced differently in Parkinson and Alzheimer's patients.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Alzheimer, Implicit learning, Parkinson
نویسندگان مقاله
ملیحه سرابندی | maliheh sarabandi
academic instructor, department of physical training, faculty of human sciences, university of zabol, zabol, iran
مربی،گروه تربیت بدنی، دانشکده ی علوم انسانی، دانشگاه زابل، زابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه زابل (Zabol university)
نشانی اینترنتی
http://jfmh.mums.ac.ir/article_9643.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
مقاله پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات