|
تحقیقات موتور، جلد ۴۴، شماره ۴۴، صفحات ۴۳-۵۲
|
|
|
عنوان فارسی |
شبیهسازی عددی تأثیر گرمایش واکنشگر بر انتشار آلاینده مونوکسیدکربن در راه اندازی سرد موتورسیکلت |
|
چکیده فارسی مقاله |
امروزه انتشار آلاینده های مختلف ناشی از راه اندازی سرد موتور سیکلت ها در جوامع شهری هر روز بیشتر می شود. یکی از راه های کاهش این آلاینده ها استفاده از مبدل کاتالیستی با گرمایش الکتریکی است. در پژوهش حاضر اثر استفاده از گرمکن در مبدل کاتالیستی سه راهه در شرایط راهاندازی سرد موتورسیکلت بصورت عددی بررسی شد. در این راستا دماهای مختلف گرمایش ( 600، 800 و 1000 کلوین) برای گرمکن، بر میزان انتشار مونوکسیدکربن به هوا در طول زمان راهاندازی سرد مورد بررسی قرار گرفت.. در این تحقیق ابتدا هندسه مسئله در نرم افزار گمبیت رسم شده و سپس با انتخاب شبکه بندی مناسب و انتقال این هندسه به نرم افزار فلوئنت و اعمال شرایط مسئله، شبیهسازی گرمایش مبدل کاتالیستی صورت گرفت. نتایج به دست آمده نشان داد که گرمکن در صورتی که نتواند مساحت قابل ملاحظهای از مبدل را به حداقل دمای فعال سازی مبدل برساند اثری نخواهد داشت و بر اساس نتایج به دست آمده بهترین دمای گرمایش، 1000 کلوین برای سوخت پروپیلن است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
مبدل کاتالیستی،گرمایش، راه اندازی سرد، انتشار مونوکسیدکربن |
|
عنوان انگلیسی |
Numerical Simulation Effect of EHC on CO Emission in Cold-Start Conditions of a Motorcycle Engine |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Nowadays, Emissions of pollutants into atmosphere from motorcycle in the cold-start condition are becoming more in urban societies. One of the applicable methods to reduce emissions is using the electrically heated catalyst (EHC). In this study simulation the effects of using EHC on CO emission for various heating temperatures (600 K, 800 K and 1000 K) was investigated in the inlet of catalytic converter in the cold-start condition of a motorcycle engine. Firstly, the geometry of the model was drawn in Gambit and then CFD code FLUENT was used for prediction of catalytic converter light-off temperature and CO conversion. The results showed that by heating the catalyst, the conversion efficiency could be improved. It was revealed that a high temperature rising rate induced a high CO conversion efficiency and also the larger area of catalytic converter can be reached to its activation temperature. Beside the heating temperature 1000 K has better condition than that of other heating temperatures. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
Catalyst Converter, Heating, Cold Start, CO Emission |
|
نویسندگان مقاله |
فاطمه میان زراسوند | fatemeh mian zarasvand 1department of mechanical engineering, faculty of engineering, najafabad branch, islamic azad university, najafabad, isfahan, iran واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی گروه مهندسی مکانیک، اصفهان، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد (Islamic azad university of najafabad)
علیرضا شیرنشان | alireza shirneshan 1department of mechanical engineering, faculty of engineering, najafabad branch, islamic azad university, najafabad, isfahan, iran واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی گروه مهندسی مکانیک، اصفهان، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد (Islamic azad university of najafabad)
مسعود افرند | masoud afrand 1department of mechanical engineering, faculty of engineering, najafabad branch, islamic azad university, najafabad, isfahan, iran واحد نجف آباد، دانشگاه آزاد اسلامی گروه مهندسی مکانیک، اصفهان، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد (Islamic azad university of najafabad)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://engineresearch.ir/browse.php?a_code=A-11-608-3&slc_lang=fa&sid=fa |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/711/article-711-478157.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
موتور و محیط زیست |
نوع مقاله منتشر شده |
مطالعه پژوهشی |
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|