این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 24 مهر 1404
توسعه آبزی پروری
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱-۱۲
عنوان فارسی
عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی استان البرز
چکیده فارسی مقاله
پژوهش حاضر به تحلیل عوامل موثر بر تولید و بازاریابی ماهیان زینتی در استان البرز پرداخت و جامعه آماری آن شامل 40 نفر از اعضای تعاونی تولیدکنندگان بخش تولید و پرورش ماهیان زینتی استان بود. روش تحقیق حاضر از نوع میدانی- توصیفی و پرسشنامه ابزار اصلی گردآوری اطلاعات است که روایی آن توسط کارشناسان حوزه تولید ماهیان زینتی تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ برابر 2/80 درصد تعیین گردید. تحلیل آمارهای توصیفی پژوهش توسط فراوانی و تحلیل استنباطی به کمک ضریب همبستگی گاما و آزمون فریدمن صورت پذیرفت. نقاط قوت و تهدیدها بر اساس نتایج آزمون همبستگی گاما در این پژوهش با بخش بازاریابی ماهیان زینتی رابطه معنیداری در سطح 92 درصد اطمینان داشت. همچنین یافتهها نشان داد، بخش تولید با نقاط ضعف موجود در صنعت ماهیان زینتی استان البرز در سطح اطمینان 95 درصد و با فرصتهای موجود در سطح 92 درصد اطمینان ارتباط معنیداری دارد. جوان بودن تولیدکنندگان (60/12) و استفاده از روشهای جدید پرورشی (01/12) در این پژوهش مطابق نتایج حاصل از آزمون رتبه بندی بیشترین تاثیر را بر بخش تولید ماهیان زینتی در استان البرز داشتند، در حالی که حضور مستمر در بازار (59/7) و انتخاب گونه پرورشی (59/7) تاثیر بیشتری بر بخش بازاریابی ماهیان زینتی در این استان داشت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
تولید، بازاریابی، ماهیان زینتی، استان البرز
عنوان انگلیسی
Effective factors in production and marketing of ornamental fish in Alborz province
چکیده انگلیسی مقاله
This study was conducted to analysis effective factors in production and marketing of ornamental fish in Alborz province. The statistical population includes 40 members of the ornamental fish production cooperation of the Alborz province. Research methodology was descriptive using questionnaire as the main tool for data collection which its validity confirmed by experts in the field of ornamental fish production, while its reliability was 80.2% based on the Cronbach's alpha coefficient. Analysis of statistical descriptive of study was done using the frequency and inferential analysis was performed by the gamma correlation coefficient and Friedman test. Strength points and threats based on the Gamma correlation test in this study had significant relationships with the ornamental fish marketing (p< 0.08). The production has been also statistical correlated by weakness points (p< 0.05) and opportunities (p< 0.08) of the ornamental fish industry in the Alborz province. Youngness of producers (12.60) followed by the application of new culture methods (12.01) were the highest effective factors on the ornamental fish production in Alborz Province, whereas continuous presence in the market (7.59) and selection of culture species (7.50) had the highest effect on marketing section in this province.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
production, marketing, ornamental fish, Alborz province
نویسندگان مقاله
الهام برقی لشکری | barghi lashkari
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
هومن رجبی اسلامی | rajabi islami
موسسه تحقیقات شیلات ایران
سازمان اصلی تایید شده
: موسسه تحقیقات شیلات ایران (Iranian fisheries research organization)
حسن صالحی |
دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)
نشانی اینترنتی
http://aqudev.liau.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-44-1&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/730/article-730-452563.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات