این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مجله علوم اعصاب شفای خاتم، جلد ۵، شماره ۳، صفحات ۳۵-۴۳

عنوان فارسی شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر بر بازاریابی عصبی در ورزش بر اساس فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP)
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف از این مطالعه شناسایی و الویت‌بندی عوامل تأثیرگذار بر بازاریابی عصبی در ورزش‌ها با استفاده از فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) بود. مواد و روش‌ها: جوامع و نمونه‌های آماری در بخش کیفی شامل 9 پزشک از متخصصین مغز و اعصاب و علوم اعصاب و 8 بازاریاب و صاحب نظر در زمینه بازاریابی و بازاریابی عصبی بودند. بدین منظور، با تهیه پرسشنامه زوج مقیاسی با استفاده از AHP و تأیید روایی آن توسط 6 صاحب نظر، وزن‌دهی و رتبه‌بندی عوامل مختلف توسط نرم‌افزار Expert Choice مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها: تجزیه و تحلیل خروجی نرم‌افزار نشان داد که تحریک احساس مصرف کننده توسط حواس پنج گانه آن‌ها (با وزن 0/303) مهم‌ترین عامل است که در بازاریابی عصبی در ورزش‌ها تأثیر می‌گذارد و پس از آن توسط استعاره و خاطرات به‌عنوان دومین عامل مهم در ارتباط است. به علاوه کیفیت با درجه اهمیت مهم‌ترین عامل در مؤلفه جلب اعتماد بود. نتیجه‌گیری: شناسایی و الویت‌بندی عامل‌هایی که بر بازاریابی عصبی مؤثر هستند به مدیران و بازاریابان ورزشی می‌تواند کمک بکند تا بدانند که مغز انسان به پیام‌های طراحی شده توسط تبلیغات ورزشی و روش‌هایی که احتمال خرید محصولات ورزشی مصرف کننده را افزایش می‌دهد، چگونه عکس‌العمل نشان می‌دهد. به علاوه بازاریابی عصبی می‌تواند برای کاهش هزینه‌های تبلیغات در ورزش مفید باشد. 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله علوم اعصاب، تصویربرداری عصبی، مغز، ورزش‌

عنوان انگلیسی Identification and Prioritization of Factors Affecting Neuromarketing in Sport Based on Analytical Hierarchy Process (AHP)
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Using analytical hierarchy process (AHP), the aim of this study was to identify and prioritize the factors affecting neuromarketing in sports. Materials and Methods: Societies and statistical samples in qualitative section were including 9 doctors of neurologists and neuroscience professionals and 8 marketers and experts in the field of marketing and neuromarketing. To this end, by preparing the couple scale questionnaires using AHP and confirm its validity by six experts, weighting and ranking of different factors were analyzed by the Expert choice software. Results: Software output analysis revealed that stimulation of the consumer feeling using their five senses (with weight of 0.303) is the most important factor that influence neuromarketing in sports followed by metaphor and memories associative as the second crucial factor. In addition, quality with grade importance was the most important factor in attracting trust component. Conclusion: Identify and prioritize the factors affecting neuromarketing can help the managers and sport marketers to know how human brain reacted to the messages designed by the sport advertising and the methods that increase the likelihood of consumer to purchase sport products. In addition, neuromarketing could be helpful to decrease costs of advertisements in sport.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Neurosciences, Neuroimaging, Brain, Sports

نویسندگان مقاله کاظم دانش ثانی | kazem danesh sani
science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

علی محمد صفانیا | ali mohammad safania
science and research branch, islamic azad university, tehran, iran
واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

حسین پورسلطانی | hossein poursoltani
department of physical education, payame noor university, tehran, iran
گروه تربیت بدنی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه پیام نور تهران (Payame noor university)


نشانی اینترنتی http://shefayekhatam.ir/browse.php?a_code=A-10-24-1034&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/337/article-337-449739.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تحقیقات پایه در علوم اعصاب
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات