مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۴، شماره ۱۶، صفحات ۵۴-۶۳

عنوان فارسی مقایسۀ میزان مصرفِ رسانه ای و سواد رسانه ای بینِ دانشجویان کارشناسی ارشدِ مدیریت رسانه های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی
چکیده فارسی مقاله هدف از این پژوهش مقایسۀ میزان مصرفِ رسانه‌ای و سواد رسانه‌ای بینِ دانشجویان کارشناسی ارشدِ مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی می‌باشد. روش تحقیق این پژوهش علّی-مقایسه‌ای است. به منظور جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه سواد رسانه‌ای رجبی (1392) با آلفای کرونباخ 73/0 و از پرسشنامه مصرف رسانه‌ای حسنی (1389) با آلفای کرونباخ 80/0 استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که تفاوت معناداری بین میزان سواد رسانه‌ای، مصرف رسانه‌ای و سواد بصری در بین دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه‌های ورزشی، مدیریت رسانه و مدیریت ورزشی وجود ندارد و همۀ آنها تنها با اندکی تفاوت، از میزان متوسط و قابل قبولی از سواد رسانه‌ای، مصرف رسانه‌ای و سواد بصری برخوردار هستند. می‌توان از یافته‌های پژوهش استنباط کرد که عملکرد سیستم آموزشی در ارتقای سطح سواد رسانه‌ای دانشجویان ضعیف بوده و بدلیل عدم وجود آموزش‌های کاربردی نتوانسته بین سطح سواد رسانه‌ای دانشجویان رسانه با دیگران تفاوتی ایجاد کند. البته ‌اینکه تمامی آزمودنی‌ها از میزان قابل قبول و متوسطی از سواد رسانه‌ای و سواد بصری بهره‌مند هستند، خوب است; اما می‌توان در جهت ارتقای سواد رسانه‌ای آنها به درجات بالاتر نیز کوشید.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله هما سلوکی |
مسئول کمیته روابط عمومی انجمن موج سواری ایران

سید عبدالحمید احمدی | seyed abdolhamid
دانشیار دانشگاه علم و فرهنگ
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علم و فرهنگ (University of science and culture)

رضا شجیع |
استادیار دانشگاه پیام نور

حبیب هنری |
استادیار دانشگاه علامه طباطبایی
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)


نشانی اینترنتی
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات