|
مدیریت ارتباطات در رسانه های ورزشی، جلد ۴، شماره ۱۶، صفحات ۳۴-۴۴
|
|
|
عنوان فارسی |
بررسی تأثیرپذیری ابعاد توسعه ورزش دانشگاهی از رسانههای جمعی (مطالعه موردی: دانشگاههای پیام نور ایران) |
|
چکیده فارسی مقاله |
پژوهش حاضر با هدف بررسی ابعاد توسعه ورزش دانشگاهی با تأثیرپذیری از رسانههای جمعی در دانشگاههای پیام نور ایران انجام شد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی بود. جامعهی آماری تحقیق متشکل از کلیهی داوران، مربیان و ورزشکاران شرکت کننده در المپیاد ورزشی دانشجویی دانشگاههای پیامنور ایران در سال 1394 بودند. نمونهی آماری تحقیق 176 نفر بودند. به منظور جمعآوری اطلاعات تحقیق از پرسشنامهی محقق ساخته استفاده شد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط اساتید دانشگاهی و صاحبنظرن رسانه تأیید شد و همچنین پایایی ابزار تحقیق، به میزان قابل قبولی گزارش شد. به منظور تجزیه و تحلیل دادههای تحقیق از نرمافـزارهای SPSS 23 و AMOS 24 استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان دادند که در مقایسه بین تأثیر تلویزیون، رادیو و مطبوعات بر ابعاد توسعه، تنها در شش بعد شامل «ارتقاء سطح آگاهی عمومی نسبت به ورزش دانشگاهی، بهبود عملکرد ورزشکاران، شناسایی استعدادهای ورزشی، بهبود، عملکرد فنی مربیان، ارتقاء آگاهی مدیران ورزش دانشگاهی، تعیین استراتژیهای ورزش دانشگاهی» تفاوت معنیداری وجود دارد (p |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
رسانههای جمعی،توسعه،ورزش دانشگاهی،بانوان، |
|
عنوان انگلیسی |
|
|
چکیده انگلیسی مقاله |
|
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
مینا امامی | گیلان
عذرا افتخاری | گیلان
|
|
نشانی اینترنتی |
|
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|