این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۷، شماره ۲۳، صفحات ۲۴۱-۲۶۴

عنوان فارسی شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های اخلاق دانشجویی
چکیده فارسی مقاله هدف: هدف این پژوهش آن بود تا ضمن شناسایی و بررسی وضعیت موجود ابعاد و مؤلفه‌های اثرگذار بر ارتقای اخلاق دانشجویی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، بتواند راهکارهای مناسبی برای ارتقای اخلاق دانشجویی ارائه دهد. روش: روش این پژوهش توصیفی- پیمایشی بوده و برای جمع‌آوری داده‌ها از دو روش تکنیک دلفی(پرسش از خبرگان) و ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعۀ آماری پژوهش، استادان و دانشجویان کلیۀ واحدهای دانشگاهی مورد مطالعه بودند. تعداد نمونۀ دانشجویان از طریق جدول کرجسی مورگان، 340 نفر به دست آمد که به روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شدند. 20 نفر از استادان نیز به شیوۀ نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از طریق قضاوت خبرگان و پایایی آن، از طریق محاسبۀ آلفای کرونباخ (94/0) تأیید شد. یافته‌ها: در نتیجۀ انجام تحلیل عاملی تعداد 31 مؤلفه در قالب پنج بُعد برای اخلاق دانشجویی استخراج شد که این ابعاد و بار عاملی آنها عبارتند از: 1. اخلاق دانشجویی(52/0)، 2. ملاحظات پژوهشی(86/0)، 3. صداقت پژوهشی (94/0)، 4. رفتار اجتماعی(91/0)، 5. رفتار فردی(85/0). نتیجه‌گیری: شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های اخلاق دانشجویی می‌تواند به مدیران و سیاستگذاران آموزش عالی برای رشد و ارتقای آن کمک کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اخلاق دانشجویی، ابعاد و مؤلفه‌های اخلاق دانشجویی، دانشگاه،

عنوان انگلیسی شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های اخلاق دانشجویی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اخلاق دانشجویی,ابعاد و مؤلفه‌های اخلاق دانشجویی,دانشگاه

نویسندگان مقاله شکوفه کلانتری قزوینی | kalantari qazvini
دکترای مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

نادرقلی قورچیان |
کترای مدیریت آموزشی و برنامه درسی، استاد گروه مدیریت آموزش عالی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات (Islamic azad university science and research branch)

حمیدرضا آراسته |
دکترای مدیریت و نظارت در آموزش عالی، استاد گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی ،تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه خوارزمی (Kharazami university)

امیرحسین محمد داودی | mohammad davoudi
دکترای مدیریت آموزشی، استادیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه ، ساوه ، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه آزاد اسلامی ساوه (Islamic azad university of saveh)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_442_2f76de722e222c7ec79dfa8a1303bd1b.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-435574.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات