این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
فرهنگ در دانشگاه اسلامی، جلد ۷، شماره ۲۳، صفحات ۲۰۵-۲۲۶

عنوان فارسی مقایسۀ هوش اخلاقی و مؤلفه‌های آن در دانشجویان متقلّب و غیر متقلّب آموزشی
چکیده فارسی مقاله هدف: این تحقیق با هدف مقایسۀ هوش اخلاقی و مؤلفه‌های آن در دانشجویان متقلّب و غیر متقلّب آموزشی دانشگاه ارومیه انجام شده است. روش: روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع علّی- مقایسه‌ای بود. جامعۀ مورد مطالعۀ پژوهش، شامل کلیۀ دانشجویان متقلّب دارای حکم انضباطی از سوی کمیتۀ انضباطی بود که در بازۀ زمانی 95-1392 این حکم را دریافت کرده بودند. برای نیل به هدف، 20 دانشجوی متقلّب و 20 دانشجوی غیر متقلّب با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات، از پرسشنامۀ هوش اخلاقی لینک و کیل استفاده شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد هوش اخلاقی و مؤلفه‌های درستکاری، مسئولیت‌پذیریی و بخشش دانشجویان متقلّب کمتر از دانشجویان غیر متقلّب است؛ ولی در مؤلفۀ دلسوزی تفاوت معناداری به دست نیامد. نتیجه‌گیری: تقویت باورهای اخلاقی دانشجویان می‌تواند موجب تقویت سیاستگذاری‌های کلان در ساختار دانشگاهی برای جلوگیری از گسترش تقلّب شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تقلّب، هوش اخلاقی،

عنوان انگلیسی مقایسۀ هوش اخلاقی و مؤلفه‌های آن در دانشجویان متقلّب و غیر متقلّب آموزشی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله تقلّب,هوش اخلاقی

نویسندگان مقاله نفیسه بختیاری |
کارشناس ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)

اسماعیل سلیمانی |
دکترای تخصصی روان شناسی، استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه ارومیه
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه ارومیه (Urmia university)


نشانی اینترنتی http://ciu.nahad.ir/article_440_cd8a14195bce3efcf6abe497dc8c02ff.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1003/article-1003-435572.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات