این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
مدیریت فناوری اطلاعات
، جلد ۹، شماره ۳، صفحات ۵۸۷-۶۱۲
عنوان فارسی
شناسایی افراد مؤثر در تبلیغات توصیهای در بستر شبکههای اجتماعی آنلاین (مطالعۀ موردی: شبکۀ اینستاگرام شرکت دیجیکالا)
چکیده فارسی مقاله
پیدایش شبکههای اجتماعی یکی از تأثیرگذارترین پدیدههای قرن بیستویک است. فضای مجازیِ شبکههای اجتماعی اینترنتی، عرصۀ وسیعی از اطلاعات و نمودهای مختلف معنایی را ایجاد میکند. شبکههای اجتماعی افراد مختلفی را با علاقهها و تفکرات متفاوت به هم متصل میکنند. وجود این حجم عظیم از پتانسیل فکری و تفکر انسانی در شبکههای اجتماعی، سبب شده است سیل عظیمی از تاجران و مدیران کسبوکار و بازرگانی به سمت این شبکهها جذب شوند. هدف اصلی این پژوهش شناسایی اعضای مؤثر در چرخۀ انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی و ارائۀ راهکارهای بهبود میزان انتشار تبلیغات و بازاریابی در شبکههای اجتماعی برای کمک به مدیران و صاحبان تجارت است. مورد مطالعۀ پژوهش حاضر برند «دیجیکالا» در شبکۀ اجتماعی اینستاگرام است. در این پژوهش، ابتدا با استفاده از نرمافزار NodeXL، محتوای عمومی صفحات برند دیجیکالا جمعآوری شده است. در گام بعدی با بررسی روشهای خوشهبندی و یافتن افراد مؤثر در چارچوب پژوهشی السویدان، دادههای جمعآوریشده در نرمافزار Matlab پردازش شدند. درنهایت پس از ارزیابی نتایج و بر اساس آنچه از آزمونها بهدست آمد، 9 نفر از مؤثرترین افراد بر اساس بالاترین ضریب انتشار محتوا در شبکه معرفی شدند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Determining Influential Users in Social Networks (The Case of: Word of Mouth on Digikala Company Instagram Page)
چکیده انگلیسی مقاله
The emergence of social networks is one of the most influential phenomena of the 21st century. Social networking cyberspace creates a broad area of information and a variety of semantic representations. Social networks connect different people with different interests and ideas together. Due to the huge amount of intellectual potential and human thought in social networks, a great number of businessmen or retailors and commerce managers are attracted to such networks. The main objective of this study is to identify the most effective members in the cycle of content propagation on social networks and to propose solutions to improve the propagation of advertising and marketing on social networks to help business owners and managers. The case study of this research is "DigiKala" Instagram social network. At first, using the NodeXL software, the general content of DigiKala Instagram pages were collected. In the next step, applying clustering methods we found effective people using AlSuwaidan framework. Then, the collected data were processed using Matlab software. Finally, the obtained results were evaluated and based on the tests, 9 of the most influential people in accordance with the highest coefficient in publishing content on the social network were introduced.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمدرضا کریمی علویجه | mohammad reza karimi alavijeh
استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
محمد بخشی |
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدۀ مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علامه طباطبایی (Allameh tabatabaii university)
نشانی اینترنتی
http://jitm.ut.ac.ir/article_61727_d7a5d816f0eecdb7126992c808c9291e.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1085/article-1085-428516.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات