این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 14 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۴۵-۶۴
عنوان فارسی
واکاوی مفهوم شهروندی شرکتی و بررسی نقش آن در توسعه وفاداری مشتریان
چکیده فارسی مقاله
شهروندی شرکتی به وضعیت و فعالیتهای سازمانی متنوعی اشاره دارد که مربوط به الزامات وابسته به اجتماع و ذینفعان میباشد. شهروندی شرکتی دارای چهار بعد قانونی، اخلاقی، بشردوستانه و اقتصادی می-باشد. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ابعاد شهروندی شرکتی بر وفاداری مشتریان از طریق متعیرهای میانجی شهرت شرکت و ارزش ویژه برند میپردازد. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکت بیمه ایران می-باشد. دادهها از طریق پرسشنامه جمعآوری شدند. بدین منظور با روش نمونهگیری در دسترس، 400 پرسشنامه میان مشتریان توزیع و جمعآوری گردید. پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن 89/0 به دست آمد و روایی پرسشنامه نیز از طریق تحلیل عاملی مورد بررسی قرار گرفت. آزمون فرضیههای پژوهش از طریق مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار لیزرل صورت گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که ابعاد قانونی، اخلاقی و بشردوستانه شهرونی شرکتی بر شهرت شرکت تاثیر مثبت و معناداری دارد اما بعد اقتصادی شهروندی شرکتی تاثیری بر شهرت شرکت نداشت. از طرفی دیگر شهرت شرکت بر ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد. ارزش ویژه برند نیز بر وفاداری مشتریان تاثیر معناداری دارد. در نهایت تاثیر غیر مستقیم ابعاد شهروندی شرکت بر وفاداری مشتریان از طریق ارزش ویژه برند و وفاداری مشتریان مورد تایید قرار گرفت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
شهروندی شرکتی، شهرت شرکت، ارزش ویژه برند، وفاداری مشتریان،
عنوان انگلیسی
Analysis of the concept of corporate citizenship and it’s role in the development of customer loyalty
چکیده انگلیسی مقاله
Corporate citizenship represents various organizational activities and status related to the organization’s societal and stakeholder obligations. Corporate citizenship consists of four dimensions. This study examines the impact of corporate citizenship dimensions on the customer loyalty through mediator variables such as corporate reputation and brand equity. This study was a descriptive survey and carried out among Iran Insurance Company’s customers in Tehran city and 400 questionnaires were distributed to collect data. The collected data were analyzed through SPSS22 and LISREL8.8. Reliability of the questionnaire was calculated through Cronbach's alpha coefficient as the amount of which was 89/0 and validity was conducted through confirmatory factor analysis (CFA). Research hypotheses were tested through structural equation modeling (SEM) with LISREL softwares. The result of research showed that legal citizenship, ethical citizenship, and philanthropic citizenship have a positive and significant effects on corporate reputation, but economic citizenship has no effect on corporate reputation. Also, corporate reputation has a positive and significant effects on brand equity and customer loyalty, and brand equity has a positive and significant effects on customer loyalty. Finally, the indirect effect of corporate citizenship’s dimensions on customer loyalty through the mediating roles of corporate reputation and brand equity was confirmed.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مرتضی سلطانی |
استادیار مدیریت بازرگانی ، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تهران (Tehran university)
سهیل نجات |
دانشجوی دکتری مدیریت بازاریابی، دانشکده مدیریت و اقتصاد ، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_16870_377ce0a55e623db49a467ebc22a7dc5a.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-402833.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات