این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 10 آبان 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۷، شماره ۱، صفحات ۲۵-۴۳
عنوان فارسی
موفقیت مجتمع های تجاری از منظر عوامل موثر بر رفاه خرید مشتریان
چکیده فارسی مقاله
این پژوهش باهدف ارائه مدلی بهمنظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجامگرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد.ن پژوهش باهدف ارائه مدلی بهمنظور تبیین نقش رفاه خرید مشتریان بر موفقیت مجتمع های تجاری در کشور انجامگرفته است. پژوهش حاضر از نظر هدفکاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، پژوهشی توصیفی محسوب می گردد. به منظور جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه و برای تعیین روایی و پایایی آن از پیش آزمون استفاده شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روش روایی تشخیصی (DV) با استفاده از شاخص میانگین واریانس استخراج شده (AVE) و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی (CR) استفاده شد. پژوهشگران ضمن مرور کامل مبانی نظری و با انتخاب اعضای نمونه آماری به روش تصادفی از بین مشتریان پنجمجتمع تجاری موفق در شهر تهران، فرضیه های پژوهش را با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری (SEM) و رگرسیون مورد سنجش قرار دادند.یافتههای تحقیق حاکی از تأثیر معنیدار متغیرهایکارکرد، سهولت خریدو تفریح بر متغیر رفاه خرید مشتریانو تأثیر این متغیر بر موفقیت مجتمع های تجاری بود. امّاتاثیر متغیرهای امنیت وهویت فردیبر متغیر رفاه خرید مشتریان تأیید نشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی، رفتار مصرف کننده، مجتمع تجاری، رفاه خرید،
عنوان انگلیسی
Shopping Mall Success in Terms of Factors Affecting on Customers' Shopping Welfare
چکیده انگلیسی مقاله
Shopping Mall Success in Terms of Factors Affecting on Customers' Shopping WelfareAbstractThis paper presents a model to explain the role of the welfare of shopping customers is conducted on the success of commercial complexes in the country. Based on data collection, the present study is considered as descriptive. Before collecting the data through questionnaire, and so as to check the validity and reliability of the study, a pre-test was taken. Moreover, to assess the validity of the study, the diagnostic validity (DV) using an average variance extracted (AVE) was first calculated and the composite reliability (CR) was then applied to determine the reliability. Therefore, first the researchers reviewed the research literature, then, statistical sample of the population who were the customers of five commercial complexes in Tehran, were selected and the research hypotheses were tested using structural equations and regressions. The findings indicate a significant impact of variables of Functionality, ease of shopping and entertainment on shopping welfare and significant impact of variableof shopping welfare on complex commercial success, but the impact of the variables of Security and self-congruity on shopping welfare are not approved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علیرضا بخشی زاده |
دانشجوی دکتری، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
اسداله کردناییج |
دانشیار گروه مدیریت بازرگانی،دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
سید حمید خداداد حسینی | seyed hamid khodadad hosseini
استاد، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
پرویز احمدی |
دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران.
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)
نشانی اینترنتی
http://ormr.modares.ac.ir/article_16869_b48d3ec73bf03e04ac4c741ecfaa168c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1425/article-1425-402832.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات