|
پژوهش های نوین در تصمیم گیری، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۱۱۷-۱۳۸
|
|
|
عنوان فارسی |
تعیین جایگاه موقعیت استراتژیک یک موسسه آموزشی در منحنی عمر سازمانی با رویکرد فازی– مطالعه موردی دانشکده علوم انسانی دانشگاه خلیجفارس |
|
چکیده فارسی مقاله |
سازمانها همانند موجودات زنده دارای مراحل عمر میباشند. روزی به دنیا میآیند، بزرگ میشوند و روزی دیگر هم میمیرند. این مقاله که خروجی یک کار تحقیقاتی میباشد، بدنبال بررسی وضعیت چرخه عمر اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس میباشد. هدف اصلی در این کار تحقیقاتی این است که ابتدا بدانیم عمر اعضای هیئت علمی در چه مرحلهای است. سپس بر مبنای آن میتوان پیشبینی کرد که در آینده چه مسیری را طی کند. در همین راستا ابتدا با جستجویی که در ادبیات موضوع شده است، 23 مدل رشد سازمانی شناسایی شد. با مطالعه این مدلها سعی شد که مدلی متناسب با یک مرکز آموزشی، پژوهشی، دانشگاهی تدوین شود. پس از تدوین مدل، گام بعدی تدوین یک الگوریتم چهار مرحلهای برای گردآوری و تجزیه و تحلیل دادهها میباشد. در پایان این الگوریتم دو شاخص بنامهای شاخص ریاضی و شاخص فازی معرفی شده است. بر مبنای این دو شاخص مشخص گردید وضعیت چرخه عمر اعضای هیئت علمی دانشکده علوم انسانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر در پایان مرحله اول خود، یعنی طفولیت در دوره 1382 الی 1393 قرار دارد. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
|
|
عنوان انگلیسی |
Determining the strategic position of an educational institution in the organizational life cycle with fuzzy approach (Case Study: Social Sciences Faculty of Khalij Fars University) |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Organizations have life stages like living organisms. One day they are born, raised and die another day. This article seeks to examine the situation of a staff life cycle in Social Sciences faculty of Khalij Fars university. The main purpose of this research is understanding the life cycle of the faculty members, then can be predict the future path of staff life cycle. In this regard, by search in the literature, 23 organic growth model were identified. By studying these models, proposed a related model for a didactic, educational and collegiate center. After by developing this model, the next step is to expanded a four-stage approach to gathering and analyzing the data. At the end of this algorithm introduced two indicators including fuzzy index and mathematics index. Based on these index the life cycle of faculty members in Social Sciences faculty of Khalij Fars university is at the end of the first stage, i.e. childhood in the period 1382 to 1393. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
|
|
نویسندگان مقاله |
حسین صفری | دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
مهدی اجلی | دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
ایمن قاسمیان صاحبی | ghasemian sahebi دانشجوی دکتری مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تهران (Tehran university)
|
|
نشانی اینترنتی |
http://journal.saim.ir/article_21121_1e2d6ca2c4d3a28c03bda1972d79c646.pdf |
فایل مقاله |
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1432/article-1432-388127.pdf |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|