مطالعات اجتماعی ایران، جلد ۳، شماره ۳، صفحات ۲۶-۴۸

عنوان فارسی مصرف سینما در خراسان رضوی و عوامل مؤثر بر آن
چکیده فارسی مقاله سینمای ایران با موقعیتی قابل اعتنا در مجامع و رویدادهای بـینالمللـی رسـانه مـؤثری بـرای بـازگویی غنـایفرهنگی این سامان و یکی از دریچههای ورود سرمایهگذاران به شمار میآید. هنر فیلمسازی حوزهای است کـهایرانیان بیش از سایر حوزهها توانستهاند در آن کلاف تجدد را باز کرده و به تعریفی جامع و روزآمد از خـود ورابطه خود با جهان خارج برسند و به همین دلیل به بازیگرانی جدی و مصر تبـدیل شـدهانـد. بـا وجـود ایـن،شواهد نشان میدهند که اخیراً تقاضا برای مصرف سینما و در نتیجه میزان بازگشت سرمایه به ایـن صـنعت درایران کاهش یافته است. هدف از این تحقیق، شناسایی موانع مصرف سینما است. برای این منظور مطالعهای بـهصورت پیمایشی صورت گرفت. یافتهها نشان داد مصرف سینما اغلب با انگیزه تفریح و به شیوه جمعی، همراهبا خانواده یا دوستان، صورت میگیرد. مهمترین موانع مصرف سینما، هزینه اجتماعی، هزینه عملکـردی، هزینـهمالی، هزینه زمانی و مصرف بدیلهای سینما هستند. افزایش هزینه مالی، زمانی و هزینه عملکـردی بـا افـزایشهزینه اجتماعی و افزایش مصرف بدیلهای سینما در رابطه مستقیم است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله ابوالفضل شرفی |
کارشناس ارشد پژوهش اجتماعی، عضو گروه پژوهشی علوم اجتماعی جهاد دانشگاهی ـ واحد مشهد


نشانی اینترنتی http://www.jss-isa.ir/article_23408_c0ed16521f9f679048dedf6d98083b28.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1109/article-1109-388019.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات