این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پژوهش های مدیریت در ایران، جلد ۱۵، شماره ۲، صفحات ۲۱-۴۶

عنوان فارسی بررسی عوامل مؤثر بر تعهد و رفتار خریداران در بازاریابی صنعتی
چکیده فارسی مقاله تعهد در روابط بین خریدار و فروشنده صنعتی یک مبحث مهم در حوزه بازاریابی رابطه‌مند است. از ‏جمله منافعی که بازاریابان از تعهد شرکت‌های خریدار صنعتی کسب می‌کنند، بروز رفتارهای مطلوب ‏آنان است که به کاهش هزینه‌ها و افزایش سود شرکت‌های فروشنده منجر می‌شود. ‏ این پژوهش به بررسی عوامل تأثیرگذار بر تعهد خریدار در بازارهای صنعتی و تأثیر تعهد روی ‏رفتار خریدار می‌پردازد. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی- توسعه‌ای، از نظر روش توصیفی و از ‏نظر محتوا از نوع همبستگی و علی است. جامعه و نمونه آماری خریداران صنعتی یک شرکت معروف ‏در صنعت چوب است و اطلاعات لازم به‌وسیله پرسشنامه جمع‌آوری شد.‏ یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که: ‏ • با ارائه خدمات اضافی و غیر رسمی، تعهد خریدار صنعتی افزایش پیدا می‌کند.‏ • با افزایش تعهد خریدار، رفتار خرید مطلوب خریدار افزایش پیدا می‌کند.‏ • با افزایش رفتار خرید مطلوب خریدار، سود فروشنده افزایش پیدا می‌کند.‏ • با افزایش رفتار خرید مطلوب خریدار، هزینه فروشنده کاهش پیدا می‌کند.‏ بنابر یافته‌های پژوهش پیشنهاد می‌شود مدیران به تعهد خریداران اهمیت داده و برای افزون ‏کردن تعهد آنان خدمات اضافی و غیر رسمی ارائه دهند.‏
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Study of Factors Effecting on Buyers' ‎Commitment and Behavior in Industrial ‎Marketing ‎ ‎
چکیده انگلیسی مقاله Commitment in industrial buyer and seller relationships is an important issue ‎of relationship-oriented marketing. Some of the benefits that marketers may ‎gain from commitment of industrial buyers include: favorable buyer ‎purchasing behavior, which leads to decreasing the seller’s costs and ‎increasing the seller’s revenues.‎ This study investigates the factors effecting on buyer commitment in ‎industrial markets and impact of commitment on purchasing behavior. The ‎method of study is applied and descriptive. It employs structural model and ‎correlation analysis. The sample was industrial buyers of a famous company ‎in wood industry.‎ Findings of the study are:‎ • Industrial buyer commitment is improved according to reciprocal ‎services.‎ • Favorable buyer purchasing behavior is enhanced with increasing of ‎industrial buyer commitment.‎ • Seller’s revenues are increased as a result of favorable buyer ‎purchasing behavior.‎ • Seller’s costs are decreased as a result of favorable buyer purchasing ‎behavior.‎ According to these findings, it is suggested that managers pay due ‎attention to buyer commitment and offer reciprocal services for improving ‎buyer commitment.‎
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدعلی بابایی زکلیکی | mohammad ali babaei زکلیکی
دانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه الزهراء
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)

پریسا راکعی |
کارشناس ارشد گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی، دانشگاه الزهراء
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه الزهرا (Alzahra university)


نشانی اینترنتی http://mri.modares.ac.ir/article_2531_3b7a65d70bcd30775d46f01d9afb8bc1.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1421/article-1421-359763.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات