این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 24 مهر 1404
تعلیم و تربیت
، جلد ۴۱، شماره ۲، صفحات ۲۹-۴۸
عنوان فارسی
واکاوی اخلاق در متامدرنیسم به منظور استنتاج دلالتهای آن در اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی
چکیده فارسی مقاله
هدف پژوهش حاضر واکاوی اخلاق در متامدرنیسم، به منظور استنتاج دلالتهای آن در اهداف، اصول و روشهای تربیت اخلاقی است. روش تحقیق اسنادی است که برای ارائه یک مرور نظاممند و گردآوری نظریات اخلاقی صاحبنظران متامدرنیسم، از روش تحقیق استنتاجی از نوع پیشرونده نیز بهرهگیری شده است. بنابراین، نخست با بهکارگیری روش پژوهش اسنادی، به واکاوی اخلاق در متامدرنیسم پرداخته شده، سپس با استفاده از روش تحقیق استنتاجی از نوع پیشرونده به استخراج دلالتهای تربیت اخلاقی متامدرن، شامل اهداف، اصول و روشها پرداخته شده است. همچنین، برای اخلاق در متامدرنیسم، شش ویژگی ترکیبی بودن، ساختاری و مرحلهای بودن، متنوع و متفاوت حول یک مرکز مشترک بودن، فعالکننده نقش سلسله مراتب اخلاقی، اصالت اخلاقی داشتن و گرایش به محبت و مراقبت داشتن به عنوان یافتههای پژوهش مطرح شده است. این پژوهش به منزلۀ نتیجه، هدف غائی رویکرد تربیت اخلاقی در متامدرنیسم را پرورش انسانی تلاشگر در فضای انزواگر پست مدرن در نظر گرفته است که علاوه بر هشت هدف واسطی، هشت اصل و هفت روش تربیت اخلاقی را شامل میشود. مؤلفههایی همچون تناسب اخلاقی، ساخت معنا، اصالت- محوری، همدلی، صمیمیت فناورانه، توسعه مرحلهای، دلخوشی احتمالی و روایتهای بزرگ به عنوان اصول رویکرد تربیت اخلاقی در متامدرنیسم مطرح شده است. همچنین از ترکیب، نسلنویسی، همکاری، حضور شناسنامهای، تاریخنگری، بیان تناقض و امید و خوشبینی، به منزلۀ روشهای تربیت اخلاقی متامدرن نام برده شده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
متامدرنیسم، اخلاق، تربیت اخلاقی، اهداف تربیتی، اصول تربیتی، روشهای تربیتی
عنوان انگلیسی
Morality in Metamodernism and its Implications for Morality Education
چکیده انگلیسی مقاله
In order to clarify the principles and methods of moral education from a metamodernistic perspective, it was deemed necessary to explore this perspective first. To do so, initially a systematic review of experts’ opinions on morality in metamodernism was undertaken, and then their educational implications were derived. The initial stage of the study yielded six characteristics for morality which are being: composite, structured, diverse yet centered, actively hierarchical, original, and care oriented. It appears that the ultimate goal in metamodernistic approach to moral education is the development of an active person within the isolationist atmosphere of the postmodern era, and as such includes eight mediating objectives along with eight principles and seven methods for moral education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Metamodernism, morality, morality education, educational objectives, educational principles and methods
نویسندگان مقاله
مصطفی زبان دان | M. Zabaandaan
محمدحسن میرزا محمدی | M. H. Mirzaamohammadi
محسن فرمهینی فراهانی | M. Farmahini Faraahaani
نشانی اینترنتی
http://qjoe.ir/browse.php?a_code=A-10-4470-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات