این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 26 مهر 1404
پژوهش های مدیریت منابع سازمانی
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۷-۳۰
عنوان فارسی
تاثیر مطالعه نمایشنامههای ابزورد بر ارتقاء مهارت گوش دادن: مداخلهی آموزشی
چکیده فارسی مقاله
هدف تحقیق حاضر انجام مداخله بهمنظور ارتقاء مهارتهای روابط متقابل بینفردی از طریق مهارت گوش دادن در جامعه هدف بود. بدین منظور از یک طرح شبهآزمایشی در دو گروه 9 نفره آزمایش و کنترل استفاده به
عمل آمد. پس از اجرای پیشآزمون 9 فروشنده گروه آزمایش در 6 جلسه از طریق اجرای جلسات کتابدرمانی گروهی با مطالعه نمایشنامههای ابزرود آموزش لازم را دریافت کردند. چهار هفته پس از پایان جلسات از دو گروه آزمایش و کنترل پس آزمون بهعمل آمد. بعد از جمعآوری دادهها با استفاده از نرمافزار
SPSS
آزمون کوواریانس یکطرفه به
کار برده شد. همچنین برای استحکامبخشی به یافتههای مرتبط با مرحله اول تحقیق دیدگاه مشتریان نیز در دو مرحله قبل و بعد از آموزش تجزیه
و
تحلیل گردید. نتایج نشان داد که مطالعه نمایشنامههای ابزورد بر بهبود مهارت گوش دادن فروشندگان تأثیرگذار است و اثر آن نهتنها بر نگرش فروشندگان (خودارزیابی) که در رفتار آنها (ارزیابی مشتریان) نمود پیدا کرده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روابط متقابل بینفردی،گوش دادن،کتابدرمانی،نمایشنامههای ابزورد،مداخله،
عنوان انگلیسی
The Effect of Reading Theatre of the Absurd on Improving Listening Skills: A Training Intervention
چکیده انگلیسی مقاله
Our aim in this study was to make an intervention in the target group in order to improve interpersonal relationship skills via listening. To do that a pseudo-experimental plan was used in two control and experiment groups of nine. After the pretest, reading Theatre of the Absurd pieces in collective bibliotherapy sessions, 9 salespeople in the experiment group received the necessary instructions. Four weeks after the reading sessions, the control and experiment groups were tested again
.
Data analysis was performed by one-way ANCOVA. Also, to strengthen the findings related to the first stage of the study, the customers’ perspectives/attitudes were analyzed twice both before and after the instructing. The results suggested that reading absurd theater pieces impacts listening skills in salespeople and that impact is reflected not only in their attitude (self-assessment) but also in their behavior (assessing customer).
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
روابط متقابل بینفردی,گوش دادن,کتابدرمانی,نمایشنامههای ابزورد,مداخله
نویسندگان مقاله
یاسر آسماندره |
دانشجوی دکتری مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
سعید مرتضوی |
استاد، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
علی شیرازی |
دانشیار، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
مهری پریرخ |
استاد، گروه علم اطلاعات و دانششناسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران.
نشانی اینترنتی
https://ormr.modares.ac.ir/article_18345_8e6bfe0f5cdccb7ba30bf0312f741ee1.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات