این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۳۳، شماره ۱۲۴، صفحات ۷۹-۹۶

عنوان فارسی متدلوژی و تحلیل فنی استفاده از پیاده راه با تاکید بر پارامترهای ترافیکی با استفاده از نرم افزار ایمسان (مطالعه موردی: خیابان اصلی گوهردشت کرج)
چکیده فارسی مقاله امروزه با تشویق به حرکت پیاده و ایجاد پیاده‌راه‌ها و تسهیلات مرتبط به آن بیشتر موردتوجه قرارگرفته است. در بسیاری از آمدوشدهای شهری در صورت وجود فضای مناسب، حرکت پیاده جایگزین مطلوبی در مقایسه با حرکت سواره است که خود می‌تواند به کاهش گره‌های ترافیکی شهر کمک نماید. در روند این پژوهش به دو سوال اساسی پاسخ داده شده است که تاثیریپاده‌راه شدن خیابان گوهردشت با سناریوهای مختلف برزمان تاخیروسایل نقیله چگونه است؟ و آیا با پیاده محور کردن خیابان اول تا سیزدهم خیابان اصلی گوهردشت می‌توان شاهد بهبود شرایط ترافیکی بود؟ ضرورت مطالعه حاضر به‌منظور بررسی تمایل به حضور گروه‌های استفاده‌کننده ‌ و ایجاد شرایطی به‌منظور ارتقاء کمی و کیفی محیط شهری، تعاملات اجتماعی افراد با یکدیگر، احترام به هویت عابر پیاده و بهبود پارامترهای ترافیکی است. روش کار به این صورت است که ابتدا بر اساس برداشت‌های میدانی در خیابان گوهردشت، تجزیه‌وتحلیل در نرم‌افزار ترافیکی ایمسان صورت می‌پذیر. این تحقیق به‌منظور بررسی طرح پیاده محور‌کردن خیابان گوهردشت، حد‌فاصل خیابان اول تا سیزدهم انجام شده است. در راستای اهداف تحقیق، سه سناریو: 1-خیابان اول تا سیزدهم 2-خیابان اول تا هفتم 3-خیابان هفتم تا سیزدهم مورد بررسی قرار گرفت، که به ترتیب اولویت، سناریو دوم ،سوم و اول با توجه سنجش پارامترهای ترافیکی انتخاب شدند در مقایسۀ سناریو دوم دارای زمان تأخیروزمان توقف کمتری به میزان 6/16363 و 0/1746 (ثانیه/کیلومتر) نسبت به، سناریوی اول با میزان زمان تأخیرو زمان توقف 8/44711و 0/37346 (ثانیه/کیلومتر)و سناریو سوم با زمان تاخیر و زمان توقف 10/795و 0/4746 (ثانیه /کیلومتر ) انتخاب شده است.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله ایمسان،پارامترهای ترافیکی،پیاده‌راه،حمل‌ونقل،

عنوان انگلیسی Methodology and technical analysis of sidewalk use with emphasis on traffic parameters using Aimsun software (Case study: Main Street of Gohardasht, Karaj)
چکیده انگلیسی مقاله Today, it has received more attention by encouraging pedestrian movement and creating sidewalks and related facilities. In the process of this research, two basic questions have been answered: What is the impact of pedestrianizing Gohardasht Street with different scenarios on the delay time of vehicles? And can we witness an improvement in traffic conditions by pedestrianizing the first to thirteenth streets of the main street of Gohardasht? The necessity of the present study is to investigate the willingness of user groups to attend and create conditions for quantitative and qualitative improvement of the urban environment, social interactions of people with each other, respect for pedestrian identity, and improvement of traffic parameters. The method of work is that first, based on field impressions on Gohardasht Street, analysis is carried out in the Aimsun traffic software. This research was conducted to investigate the plan to pedestrianize Gohardasht Street, the distance between the first and thirteenth streets. In line with the research objectives, three scenarios were examined: 1- First to 13th Streets, 2- First to 7th Streets, 3- Seventh to 13th Streets, and in order of priority, the second, third, and first scenarios were selected based on traffic parameter measurements. In comparison, the second scenario had a lower delay and stopping time of 6.16363 and 0.1746 (seconds/kilometer) compared to the first scenario with a delay and stopping time of 8.44711 and 0.37346 (seconds/kilometer), and the third scenario with a delay and stopping time of 10.795 and 0.4746 (seconds/kilometer) was selected.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله ایمسان,پارامترهای ترافیکی,پیاده‌راه,حمل‌ونقل

نویسندگان مقاله هومن رحیمی |
گروه مهندسی عمران، واحد شهر قدس، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

سحر عموزاده |
گروه مهندسی عمران، دانشکده عمران و منابع زمین، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران


نشانی اینترنتی https://road.bhrc.ac.ir/article_219317_308f66ea603aade1551ac92e50caf4c0.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات