این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۵۳-۶۲

عنوان فارسی ابعاد و ویژگی های شبیه سازی مجازی در آموزش پرستاری: یک مرور سیستماتیک
چکیده فارسی مقاله چکیده
مقدمه: شبیه سازی مجازی یکی از روشهای نوین یادگیری در آموزش  پرستاری می‌باشدکه می‌تواند نتایج یادگیری سودمندی را به دنبال داشته باشد. هدف این مقاله استخراج ویژگی ها و ابعاد شبیه سازی مجازی در آموزش پرستاری است که به  چشم‌انداز آینده این فناوری در شکل‌دهی به آینده آموزش پرستاری و ادغام آن در برنامه های درسی کمک خواهد نمود.
روش: پژوهش حاضر از نوع سنتزپژوهی است که شامل ترکیب ویژگی‌ها و عوامل خاص ادبیات تحقیق می‌باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی مقالات علمی معتبر و پایان‌نامه‌های مرتبط با حوزه شبیه‌سازی مجازی در آموزش پرستاری بود. داده‌ها از طریق جستجوی نظام‌مند در پایگاه‌های اطلاعاتی معتبری همچون PubMed، Sid.ir، Magiran.com، ProQuest، Science Direct، Eric، Springer، CINAHL، Scopus و موتور جستجوگر Google Scholar در بازه زمانی 2010 تا 2024 جمع‌آوری شدند. بر اساس معیارهای ورود، تعداد 116 مقاله و پایان‌نامه شناسایی شدند و در نهایت، با اعمال معیارهای خروج، تعداد 69 مقاله و پایان‌نامه برای تحلیل نهایی انتخاب گردیدند.
یافته‌ها: در این مطالعه پس از بررسی و تحلیل اسنادی، 27 مضمون فرعی به دست آمد که در ذیل 7 مضمون اصلی قرار گرفت. مضامین اصلی شامل افزایش دسترسی و بهبود یادگیری، محیط امن و اعتماد به نفس، تعامل و بازخورد مؤثر در یادگیری، چالش‌ها و موانع فنی، مدیریت زمان و برنامه‌ریزی، نوآوری و جذابیت و تفکر نقادانه و حل مسئله می باشد.
نتیجه‌گیری: شبیه‌سازی مجازی در آموزش پرستاری به دلیل مزایای متعدد آن، از جمله فراهم کردن محیط امن و بدون خطر برای یادگیری، بهبود عملکرد و دانش، و امکان تمرین مهارت‌های خاص، به عنوان یک ابزار آموزشی مؤثر شناخته شده است. با این حال، چالش‌هایی مانند مشکلات فنی و نیاز به بازخورد مؤثر از تسهیل‌گران وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد
کلیدواژه‌های فارسی مقاله شببیه سازی، شبیه سازی مجازی، واقعیت مجازی، آموزش پرستاری، مرور سیستماتیک

عنوان انگلیسی Dimensions and Characteristics of Virtual Simulation in Nursing Education: A Systematic Review
چکیده انگلیسی مقاله Abstract
Introduction: Virtual simulation is a modern learning method in nursing education that can lead to beneficial learning outcomes. The aim of this article is to extract the features and dimensions of virtual simulation in nursing education, which will contribute to shaping the future of this technology and its integration into curricula.
Methods: This research employs a synthesis approach, combining specific features and factors from the literature. The study population included all credible scientific articles and theses related to virtual simulation in nursing education. Data were collected through systematic searches in reputable databases such as PubMed, Sid.ir, Magiran.com, ProQuest, Science Direct, Eric, Springer, CINAHL, Scopus, and the Google Scholar search engine, covering the period from 2010 to 2024. Based on inclusion criteria, 116 articles and theses were identified, and finally, 69 articles and theses were selected for detailed analysis after applying exclusion criteria.
Findings: Through document review and analysis, 27 sub-themes emerged, categorized under 7 main themes. The main themes include increased access and improved learning, a safe environment and confidence, effective interaction and feedback in learning, technical challenges and barriers, time management and planning, innovation and appeal, and critical thinking and problem-solving.
Conclusion: Virtual simulation in nursing education is recognized as an effective educational tool due to its numerous benefits, including providing a safe and risk-free learning environment, enhancing performance and knowledge, and allowing the practice of specific skills. However, challenges such as technical issues and the need for effective feedback from facilitators must be addressed.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Simulation, Virtual Simulation, Virtual Reality, Nursing Education, Systematic Review

نویسندگان مقاله حسین استادحسنلو | hossein ostadhasanloo
دانشگاه تبریز

عیسی برقی | issa barghi
دانشگاه شهیدمدنی

علیرضا اکبری | alireza akbari
دانشگاه تبریز


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-235-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده آموزش مجازی علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده مروری سیستماتیک
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات