این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی
، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۴۱-۵۲
عنوان فارسی
سنتزپژوهی مؤلفههای شایستگی مدرسان آموزش پزشکی در زمینه آموزش مبتنی بر شبیهسازی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه
:
آموزش مبتنی بر شبیهسازی روشی برای ایجاد تجربه آموزشی بدون قرارگیری در یک محیط واقعی است. در سالههای اخیر این نوع آموزش باتوجهبه مبحث ایمنی بیمار جزو اولویتهای آموزش پزشکی قرار گرفته است. دراینبین در کنار مزایا و نواقصات آموزش مبتنی بر شبیهسازی، پرداختن به موضوع شایستگی مدرسان آموزش مبتنی بر شبیهسازی نیز حائز اهمیت میباشد؛ بنابراین،
هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفههای شایستگی مدرسان آموزش پزشکی در زمینه آموزش مبتنی بر شبیهسازی است.
روشها:
روش
پژوهش بهصورت کیفی از نوع سنتزپژوهی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی است.
لذا
از 153 منبع یافت شده، طی روش تحقیق سنتزپژوهی با استفاده
از کلیدواژههایی
به زبان فارسی و لاتین
در پایگاههای نظیر الزویر، اشپرینگر، پاپمِد و غیره و همچنین پایگاههای اطلاعاتی فارسی مانند
SID
، مگایران و ایرانداک در بین سالهای 2010-2022
انتخاب گردید.32 پژوهش که از لحاظ محتوا مرتبط با موضوع تحقیق بودند انتخاب شدند. سپس مفاهیم شناسایی شده با استفاده از نرمافزار
MAXQDA
کدگذاری شدند.
یافتهها:
بر اساس تحلیلهای انجامگرفته،352 کد اولیه،32 مقوله فرعی و 6 مقوله اصلی شامل دانش تخصصی تدریس، مهارت تخصصی تدریس، طراحی آموزشی، توسعه انگیزه فراگیران، مهارت پژوهشگری و ارزشیابی آموزش مبتنی بر شبیهسازی استخراج گردید.
نتیجهگیری:
در هنگام جذب، انتخاب، استخدام مدرسان و یا حتی بعد از استخدام و بهکارگیری آنان در زمینه آموزشهای مبتنی بر شبیهسازی، میتوان با استفاده از شاخصهای شناسایی شده در این پژوهش، اقدام به ارزیابی مدرسان کرد
کلیدواژههای فارسی مقاله
آموزش مبتنی بر شبیهسازی، شایستگی مدرسان،مدرسان آموزش شبیهسازی، سنتزپژوهی
عنوان انگلیسی
Synthesis of research on the components of medical education instructors in the field of simulation-based education
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction:
Simulation-based training is a method of creating an educational experience without being physically present in a real environment. In recent years, this type of training has become a priority in medical education, particularly in the context of patient safety. Alongside the advantages and limitations of simulation-based training, addressing the competency of instructors in simulation-based education is also crucial. Therefore, the aim of this research is to identify the components of competency for medical education instructors in the field of simulation-based training
Methods:
The research method employed in this study is a qualitative approach, specifically synthetic method, and in terms of its objective, it falls under the category of applied research. From a pool of 153 identified sources, a synthesis research method was utilized to examine the keywords in both Persian and English languages across databases such as Elsevier, Springer, PubMed, and others, as well as Persian databases including SID, MagIran, and IranDoc. The selected timeframe for the search was between 2010 and 2022. Out of the identified studies, 32 were deemed relevant to the research topic in terms of content. Subsequently, the identified concepts were coded using MAXQDA software
Results:
Based on the analyses performed, 352 initial codes, 32 sub-categories and 6 main categories including subject matter expertise teaching knowledge, subject matter expertise teaching skills, instructional design, developing learner motivation, research skills and simulation-based teaching evaluation were extracted.
Conclusions:
When recruiting, selecting and hiring teachers, or even after their employment and utilization in the field of simulation-based teaching, the identified indicators in this research can be used to evaluate teachers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Simulation-based Learning, teacher competencies, simulation teaching instructors, synthesis research
نویسندگان مقاله
فرانک اسدی شریف | Faranak asadisharif
PhD student in curriculum of Development, Tabriz branch, Islamic Azad University , Tabriz, Iran
دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
جهانگیر یاری حاج عطالو | jahangir yari Haj atalou
Department of Educational Sciences, Tabriz Branch, Islamic Azad University, Tabriz, Iran
گروه علوم تربیتی، واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز ، ایران
عیسی رضایی | Eisa Rezaei
Department of Educational Technology in Medical Sciences, Smart University of Medical Sciences, Tehran, Iran
گروه تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی مجازی، ایران
یوسف ادیب | Yousef Adib
Department of Educational Sciences, Faculty of Education and Psychology, University of Tabriz, Iran
گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
عزیز کامران | Aziz Kamran
Department of Health Education and Health Promotion, Faculty of Medicine, Ardabil University of Medical Sciences, Ardabil, Iran
گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، دانشکده پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، اردبیل، ایران
نشانی اینترنتی
http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-3298-1&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
پژوهش در آموزش علوم پزشکی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی کیفی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات