این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، جلد ۱۸، شماره ۳، صفحات ۲۲-۳۰

عنوان فارسی عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا مبتنی بر مدل توسعه یافته پذیرش فناوری
چکیده فارسی مقاله مقدمه: هدف پژوهش حاضر، تعیین عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا مبتنی بر مدل توسعه یافته پذیرش فناوری در دانشجویان مقطع ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی اهواز بوده است.
روش کار: جامعه آماری پژوهش، دانشجویان رشته مدیریت آموزشی مقطع فوق لیسانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز در سال تحصیلی 1400-1399 بود. تعداد این دانشجویان، 110 نفر بود که تمام جامعه آماری به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شد. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد استفاده شد.
نتایج: نتایج تحقیق با استفاده از نرم­افزار لیزرل نشان داده است که شرایط تسهیل­کننده بر متغیرهای سهولت استفاده درک­شده و سودمندی درک­شده تأثیر داشته است. همچنین، سودمندی درک­شده بر نگرش تأثیر داشته؛ اما بر سهولت استفاده درک­شده تأثیر معناداری نداشته است. سهولت استفاده درک­شده بر متغیرهای نگرش و قصد رفتاری نیز تأثیر داشته است. نتایج نشان داد که نگرش بر قصد رفتاری و همچنین، قصد رفتاری بر استفاده دانشجویان رشته مدیریت آموزشی مقطع ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز از یادگیری الکترونیکی در دوران کرونا تأثیر دارد.
نتیجه‌گیری: دانشجویان به عنوان یکی از ارکان اساسی پذیرش یادگیری الکترونیکی، مطرح می باشند و هر اقدامی که آگاهی و رضایت بیشتر دانشجویان را در پی داشته باشد به اجرای کارامدتر یادگیری الکترونیکی کمک خواهد کرد.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کرونا ویروس، مدل توسعه یافته پذیرش فناوری، یادگیری الکترونیکی.

عنوان انگلیسی Factors affecting the acceptance of e-learning in the Corona period based on the developed model of technology acceptance
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: The aim of this study was to determine the factors affecting the acceptance of e-learning in the corona period based on the developed model of technology acceptance in graduate students of educational management of Islamic Azad University of Ahvaz.
Methods: The statistical population of the study was postgraduate students of educational management in the Islamic Azad University of Ahvaz in the academic year 1399-1400. The number of these students was 110 and the whole statistical population was considered as a statistical sample. A standard questionnaire was used to collect data.

Results: The results of the research using LISREL software have shown that the facilitator conditions have an effect on the variables of perceived ease of use and perceived usefulness. Also, perceived usefulness has an effect on attitude; But it did not have a significant effect on perceived ease of use. Perceived ease of use has also influenced attitude and behavioral intention variables. The results showed that the attitude on behavioral intention and also, behavioral intention on the use of e-learning during the corona period has an effect on the use of e-learning by students of the Islamic Azad University of Ahvaz.
Conclusion: Students are considered as one of the basic pillars of e-learning acceptance, and any action that leads to greater awareness and satisfaction of students will help to implement e-learning more efficiently. support services.
 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Corona virus, an extended model of technology acceptance, e-learning.

نویسندگان مقاله سپیده جعفری | sepideh jafari
university
دانشگاه


نشانی اینترنتی http://edcbmj.ir/browse.php?a_code=A-10-423-5&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تعامل دانشجویان با آموزش
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی اصیل
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات