این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
آمایش سرزمین
، جلد ۱۷، شماره ۱، صفحات ۳۵-۵۴
عنوان فارسی
طراحی الگوی استراتژیک رهبری بها برای تولید مسکن انبوه در ایران
چکیده فارسی مقاله
مطالعه حاضر یک پژوهش کاربردیـ توسعهای است که با هدف طراحی الگوی استراتژیک رهبری بها برای تولید مسکن انبوه در ایران انجام شد. برای انجام دادن این پژوهش از یک طرح پژوهش آمیخته اکتشافی استفاده شد. جامعه مشارکتکنندگان پژوهش مدیران صنعت ساختمانسازی کشور به تعداد 12 نفر بودند. در بخش کیفی برای گردآوری دادهها از پیشینه پژوهش و مقالههای مرتبط استفاده شد و در بخش کمّی نیز از پرسشنامه استفاده شد. تحلیل دادهها در بخش کیفی با تحلیل کیفی فراترکیب انجام شد و در بخش کمّی نیز از رویکردهای ترکیبی تصمیمگیری چندشاخصه و به صورت مشخص رویکرد ترکیبی سواراـ واسپاس استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد تناسب قیمت مسکن با وضعیت اقتصادی اقشار مختلف جامعه، تأمین رفاه اجتماعی در زمینه مسکن، کاهش بهای ساخت، و ساخت خانههای کوچک و ارزانقیمت مهمترین شاخصهای رهبری بها برای تولید مسکن انبوه در ایران هستند. همچنین استراتژی توانمندسازی با وزن 928/0، استراتژی ساخت مسکن با وزن 787/0، استراتژی مبتنی بر تأمین مالی مسکن با وزن 708/0، و استراتژی تأمین زمین و خدمات با وزن 651/0 به ترتیب مهمترین استراتژیهای تولید مسکن انبوه در ایران بر اساس شاخصهای رهبری بها هستند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
الگوی استراتژیک رهبری بها،تولید مسکن انبوه،کشور ایران،
عنوان انگلیسی
Designing a Strategic Cost Leadership Model for Mass Housing Production in Iran
چکیده انگلیسی مقاله
The present study is an applied-developmental research conducted with the aim of designing a strategic cost leadership model for mass housing production in Iran. A mixed exploratory research design was employed to conduct this research. The research participants consisted of 12 construction industry managers in the country. In the qualitative part, research literature and related articles were used to collect data, and in the quantitative part, a questionnaire was employed. Data analysis was performed in the qualitative part using meta-composition qualitative analysis, and in the quantitative part, multi-attribute decision-making hybrid approaches, specifically the Swara-Vaspas hybrid approach, were used. Research findings showed that the proportion of housing prices to the economic status of different segments of society, providing social welfare in the field of housing, reducing construction costs, and building small and affordable houses are the most important cost leadership indicators for mass housing production in Iran. Additionally, the empowerment strategy with a weight of 0.928, the housing construction strategy with a weight of 0.787, the housing financing-based strategy with a weight of 0.708, and the land and services supply strategy with a weight of 0.651 are identified as the most important strategies for mass housing production in Iran based on cost leadership indicators.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
الگوی استراتژیک رهبری بها,تولید مسکن انبوه,کشور ایران
نویسندگان مقاله
احمد نویدافندی |
گروه مدیریت سیاستگذاری بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
یادعلی اکبری |
گروه مدیریت سیاستگذاری بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
اسماعیل ملک اخلاق |
گروه مدیریت سیاستگذاری بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
راحله جلال نیا |
گروه مدیریت سیاستگذاری بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه گیلان، رشت، ایران
نشانی اینترنتی
https://jtcp.ut.ac.ir/article_102395_61f33033a0c073a400a249293f868842.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات