این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
علوم ترویج و آموزش کشاورزی، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی مدل برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی با تأکید بر بازاریابی دیجیتال (رویکرد داده بنیاد)
چکیده فارسی مقاله برای برندسازی و صادرات بهینه، سهم بازار امری بدیهی و اجتناب­ناپذیر است. بازاریابی دیجیتال یکی از پرکاربردترین ابزارها برای گسترش بازار، افزایش سهم بازار و ارتقای شهرت برند است؛ بنابراین، پژوهش حاضر به برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی با تأکید بر نقش بازاریابی دیجیتال پرداخته است. این پژوهش از نوع پژوهش‌های آمیخته با رویکرد کیفی و کمی است که از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحـوه گـردآوری داده، از نوع پژوهش ­های غیرآزمایشی می باشد. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی بررسی کتابخانه‌ای، مقالات و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 18 نفر از اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال، فناوری اطلاعات و صادرکنندگان بخش محصولات سبز و ارگانیک کشاورزی در مناطق مورد مطالعه بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری گلوله برفی انتخاب شدند. روش تحلیل داده‌ها در بخش کیفی با استفاده از نظریه داده بنیاد و نرم‌افزار MAXQDA به روش کدگذاری تدوین گردید. در بخش کمـی نیز نمونه‌گیری به ‌صورت هدفمند با 35 نفر از خبرگان و متخصصان انجام شد و اطلاعات از طریق پرسش‌نامه گردآوری گردید. در این بخش از پژوهش، با یافته ­ها‌ی به دست آمده در بخش کیفی برای ارزیابی میزان توافق و سازگاری، بررسی اجماع نظر مصاحبه‌شوندگان و خبرگان با اعتباریابی مدل از آزمون همبستگی کندال استفاده شد. در پژوهش حاضر پس از واکاوی داده­ های به ‌دست ‌آمده در نهایت تعداد نه عامل علّی، نه عامل راهبردی، شش عامل مداخله‌گر، پنج عامل زمینه‌ای و پیامدهای برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی با استفاده از بازاریابی دیجیتال شناسایی شدند. این پژوهش شامل ارائه مدلی مشتمل بر شرایط علّی، زمینه‌ای و مداخله‌گر به همراه معرفـی پدیـده محـوری، ارائـه راهبردهای برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی و شناسایی پیامدهای آن بود. به منظور برندسازی محصولات کشاورزی سبز، می‌توان با فعال‌سازی راهبردهای تمایز محصولات سبز، کسب‌وکار سبز و مدیریت زنجیره تأمین سبز و ادغام این راهبردها با قابلیت‌های بازاریابی دیجیتال و آمیخته بازاریابی اینترنتی همراه با مدیریت راهبردی مؤثر برند در سطح فرا منطقه‌ای به مزیت رقابتی دست یافت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله بازاریابی دیجیتال،برندسازی،مدیریت برند،محصولات کشاورزی سبز،مدیریت تأمین،

عنوان انگلیسی -
چکیده انگلیسی مقاله -
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله بازاریابی دیجیتال,برندسازی,مدیریت برند,محصولات کشاورزی سبز,مدیریت تأمین

نویسندگان مقاله ناصر سیف اللهی |
استاد گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.

رحیم محمدخانی |
دانشجوی دکتری مدیریت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.


نشانی اینترنتی http://www.iaeej.ir/article_224402_c97955c668da9b0f5599bbc133055212.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات