این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 شهریور 1404
علوم ترویج و آموزش کشاورزی
، جلد ۲۱، شماره ۱، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
مدل برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی با تأکید بر بازاریابی دیجیتال (رویکرد داده بنیاد)
چکیده فارسی مقاله
برای برندسازی و صادرات بهینه، سهم بازار امری بدیهی و اجتنابناپذیر است. بازاریابی دیجیتال یکی از پرکاربردترین ابزارها برای گسترش بازار، افزایش سهم بازار و ارتقای شهرت برند است؛ بنابراین، پژوهش حاضر به برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی با تأکید بر نقش بازاریابی دیجیتال پرداخته است. این پژوهش از نوع پژوهشهای آمیخته با رویکرد کیفی و کمی است که از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحـوه گـردآوری داده، از نوع پژوهش های غیرآزمایشی می باشد. ابزار گردآوری دادهها در بخش کیفی بررسی کتابخانهای، مقالات و مصاحبه نیمه ساختاریافته با 18 نفر از اساتید دانشگاه، مدیران و کارشناسان متخصص در حوزه بازاریابی دیجیتال، فناوری اطلاعات و صادرکنندگان بخش محصولات سبز و ارگانیک کشاورزی در مناطق مورد مطالعه بودند که با استفاده از روش نمونهگیری گلوله برفی انتخاب شدند. روش تحلیل دادهها در بخش کیفی با استفاده از نظریه داده بنیاد و نرمافزار MAXQDA به روش کدگذاری تدوین گردید. در بخش کمـی نیز نمونهگیری به صورت هدفمند با 35 نفر از خبرگان و متخصصان انجام شد و اطلاعات از طریق پرسشنامه گردآوری گردید. در این بخش از پژوهش، با یافته های به دست آمده در بخش کیفی برای ارزیابی میزان توافق و سازگاری، بررسی اجماع نظر مصاحبهشوندگان و خبرگان با اعتباریابی مدل از آزمون همبستگی کندال استفاده شد. در پژوهش حاضر پس از واکاوی داده های به دست آمده در نهایت تعداد نه عامل علّی، نه عامل راهبردی، شش عامل مداخلهگر، پنج عامل زمینهای و پیامدهای برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی با استفاده از بازاریابی دیجیتال شناسایی شدند. این پژوهش شامل ارائه مدلی مشتمل بر شرایط علّی، زمینهای و مداخلهگر به همراه معرفـی پدیـده محـوری، ارائـه راهبردهای برندسازی محصولات کشاورزی سبز صادراتی و شناسایی پیامدهای آن بود. به منظور برندسازی محصولات کشاورزی سبز، میتوان با فعالسازی راهبردهای تمایز محصولات سبز، کسبوکار سبز و مدیریت زنجیره تأمین سبز و ادغام این راهبردها با قابلیتهای بازاریابی دیجیتال و آمیخته بازاریابی اینترنتی همراه با مدیریت راهبردی مؤثر برند در سطح فرا منطقهای به مزیت رقابتی دست یافت.
کلیدواژههای فارسی مقاله
بازاریابی دیجیتال،برندسازی،مدیریت برند،محصولات کشاورزی سبز،مدیریت تأمین،
عنوان انگلیسی
-
چکیده انگلیسی مقاله
-
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
بازاریابی دیجیتال,برندسازی,مدیریت برند,محصولات کشاورزی سبز,مدیریت تأمین
نویسندگان مقاله
ناصر سیف اللهی |
استاد گروه مدیریت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
رحیم محمدخانی |
دانشجوی دکتری مدیریت دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران.
نشانی اینترنتی
http://www.iaeej.ir/article_224402_c97955c668da9b0f5599bbc133055212.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات