مجله مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، جلد ۲۰، شماره ۱، صفحات ۱۱۶۰-۱۱۵۹

عنوان فارسی آزمون بالینی ساختار یافته گروهی (تاسکی): کلیدی برای توسعه مهارت های کار تیمی در دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله اجرای آزمون بالینی ساختاریافته گروهی مستلزم برنامه ریزی و هماهنگی دقیق است. اساتید باید سناریوهای بالینی را طراحی کنند که منعکس‌کننده موقعیت‌های واقعی مرتبط با عملکرد پرستاری است، مانند ارزیابی بیمار یا موقعیت‌های واکنش اضطراری. این سناریوها به ایستگاه‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که در آن گروه‌های دانشجویی برای مورد ارزیابی قرار گرفتن، بین ایستگاه‌های مختلف می‌چرخند. هر ایستگاه با معیارهای ارزیابی استانداردی همراه است که ابعاد مختلف کار تیمی از جمله ارتباطات، همکاری و حل تعارض را ارزیابی می کند. ارزیابی‌کنندگانی که برخوردها را مشاهده می‌کنند از معیارهای خاصی برای ارائه بازخورد استفاده می‌کنند و از یک فرآیند ارزیابی سیستماتیک برای سنجش توانایی‌های دانشجویان استفاده می‌کنند (3).
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Team Objective Structured Clinical Examination (TOSCE): a key for developing teamwork skills in nursing students
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Team Objective Structured Clinical Examination (TOSCE), teamwork, nursing student

نویسندگان مقاله رضا عبدالهی درشکی | reza abdollahi
phd student of Nursing, Department of Nursing, Faculty of Nursing and Midwifery, Urmia University of Medical Sciences , Urmia, Iran.
دانشجوی دکتری تخصصی پرستاری، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، ارومیه، ایران.


نشانی اینترنتی http://jmed.ssu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1490-3&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده پرستاری
نوع مقاله منتشر شده نامه به سردبیر
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات