این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جستارهای زبانی، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۹۳-۱۰۷

عنوان فارسی بررسی سبک‌های متفاوت یادگیری زبان‌آموزان ایرانی در زبان‌های خارجی
چکیده فارسی مقاله در مقاله حاضر مؤلفین به بررسی سبک¬های یادگیری زبان‌آموزان ایرانی در زبان‌های خارجی می‌بپردازند. در این راستا، پس از مطالعه مقوله¬های یادگیری، سبک‌ها و استراتژی‌ها به بررسی انواع متفاوت سبک‌های یادگیری پرداخته شده است. هدف از این تحقیق، شناسایی سبک‌های یادگیری زبان‌آموزان ایرانی در زبان‌های خارجی است که به کمک آن مؤلفین در پی یافتن رایج‌ترین سبک‌های یادگیری و دلایل گرایش زبان‌آموزان ایرانی به این سبک‌ها در یادگیری زبان¬های خارجی می‌باشند. مؤلفین پس از مطالعه نظری، به مطالعه عملی و میدانی نزد 60 نفر از زبان‌آموزان ایرانی زبان‌های خارجی (زبان فرانسه و انگلیسی) در رشته¬های مختلف و در سطح پیشرفته بین سن 20 تا 25 سال اقدام نموده‌اند. مطالعه میدانی از طریق پرسشنامه¬ای شامل 30 سؤال محقق شده است. سؤالات پرسشنامه دربرگیرنده 6 پارامتر متفاوت از سبک‌های یادگیری شامل یادگیری، از طریق خواندن، گوش دادن، نوشتن، صحبت کردن، نگاه کردن و اقدام به عمل می¬باشد‌. پس از جمع¬آوری و تحلیل داده¬های به دست آمده از پرسشنامه، این نتیجه به دست آمد که در میان سبک¬های متفاوت یادگیری نزد زبان‌آموزان پیشرفته در زبان¬های خارجی، بیشترین گرایش به یادگیری از طریق صحبت‌کردن و کمترین گرایش به گوش‌دادن بوده است. در این پژوهش پس از ارائه نتایج مطالعه میدانی سبک‌های متفاوت یادگیری، دلایل گرایش به این سبک نیز بررسی شده‌اند. .
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله روح الله رحمتیان |
استادیار گروه آموزش زبان فرانسه، دانشکده علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس، نشانی مکاتبه ایران، تهران، صندوق پستی 139-14115.
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)

مرضیه مهرابی |
مرضیه دانشجوی دکترای گروه آموزش فرانسه، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه تربیت مدرس (Tarbiat modares university)


نشانی اینترنتی http://lrr.modares.ac.ir/article_688_00ebf41a09d78d41a6800d6d46260206.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/755/article-755-353261.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات