|
پژوهشنامه حمل و نقل، جلد ۲۲، شماره ۲، صفحات ۱-۱۰
|
|
|
عنوان فارسی |
ارائه و بررسی یک روش برای کنترل فاصله شکاف هوایی قطارهای مغناطیسی با در نظر گرفتن دینامیک حرکت قطارها |
|
چکیده فارسی مقاله |
شناور مغناطیسی یک فناوری نوآورانه حمل و نقل است. قطار پرسرعت مغناطیسی (Maglev) از سیستمهای شناور مغناطیسی، هدایت و نیروی محرکه غیر تماسی استفاده میکند و چرخ، محور یا گیربکس ندارد. جایگزینی قطعات مکانیکی با قطعات الکترونیکی بر محدودیتهای فنی فناوری چرخ روی ریل غلبه میکند. مجموعهای از مدلهای تحلیلی، از جمله مدل وسیله نقلیه، مدل تعلیق مغناطیسی و مدل کنترل فعال برای پیشبینی اثرات وسایل نقلیه مغناطیسی بر روی راهنماها، تعریف شدهاند. دینامیک یک مدل وسیله نقلیه تک قطار که روی یک پرتو انعطافپذیر و خشن پیمایش میکند، مورد مطالعه قرار میگیرد. شبیهسازیهای عددی برای مطالعه رفتار دینامیکی وسیله نقلیه مغناطیسی و پرتو راهنما انجام میشود. در این مقاله کنترلکنندهای برای بررسی ولتاژ خروجی سنسور طراحی شده است، که برای تشخیص انحراف عرضی و طولی فاصله شکاف هوا قرار داده شده است. در صورت انحراف، فاصله شکاف هوا با تغییر در جریان عبوری از سیمپیچ دوباره به مقدار مورد نظر میرسد. در نهایت، قطار مغناطیسی ترانس سریع آلمانی با سیستم تعلیق آهنربایی الکترومغناطیسی با نرم افزار MATLAB برای عملکرد کنترلر طراحی شده مناسب، تجزیه و تحلیل شده است. |
|
کلیدواژههای فارسی مقاله |
قطار مغناطیسی (Maglev)،سیستم تعلیق الکترومغناطیسی،فاصله شکاف هوایی،دینامیک حرکت، |
|
عنوان انگلیسی |
Proposing and Analyzing an Air Gap Distance Control Method in the Maglev Trains Considering Motion Dynamic |
|
چکیده انگلیسی مقاله |
Magnetic levitation (Maglev) is an innovative transportation technology. A high-speed maglev train uses non-contact magnetic levitation, guidance, and propulsion systems and has no wheels, axles, or transmission. Replacing mechanical parts with electronic parts overcomes the technical limitations of wheel-on-rail technology. A series of analytical models are defined, including a vehicle model, a magnetic suspension model, and an active control model to predict the effects of maglev vehicles on guideways. The dynamics of a single-train vehicle model traversing on a flexible, rough beam are studied. Numerical simulations are carried out to study the dynamic behavior of the maglev vehicle and the guide beam. In this paper, the controller is designed for checking the output voltage of the sensor that is placed for detection of transverse and longitudinal deviation of air gap distance. In case of deviation, air gap distance again brings to the desired value with a change in the current through the coil. Finally, the German trans rapid maglev train with electromagnet suspension is analyzed with MATLAB software for properly designed controller performance. |
|
کلیدواژههای انگلیسی مقاله |
قطار مغناطیسی (Maglev),سیستم تعلیق الکترومغناطیسی,فاصله شکاف هوایی,دینامیک حرکت |
|
نویسندگان مقاله |
محمدعلی صندیدزاده | دانشیار، دانشکده راهآهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
بهمن قربانی واقعی | استادیار، دانشکده راهآهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
حمیدرضا فلاح رمضانی | دانشآموخته کارشناسی ارشد، دانشکده کامپیوتر، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
فرزاد سلیمانی | پژوهشگر پسا دکتری، دانشکده راهآهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
|
|
نشانی اینترنتی |
https://www.trijournal.ir/article_202753_02d273354ec1c15da6d23512006ada41.pdf |
فایل مقاله |
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است |
کد مقاله (doi) |
|
زبان مقاله منتشر شده |
fa |
موضوعات مقاله منتشر شده |
|
نوع مقاله منتشر شده |
|
|
|
برگشت به:
صفحه اول پایگاه |
نسخه مرتبط |
نشریه مرتبط |
فهرست نشریات
|