این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
پنجشنبه 27 شهریور 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۱، شماره ۵۹، صفحات ۹۰-۱۰۲
عنوان فارسی
تقسیمبندی بازار کالاهای تجملی برمبنای ارزش تجملی ادراک شده توسط مصرفکنندگان
چکیده فارسی مقاله
یکی از مهمترین عوامل موفقیت در بازاریابی کالاهای تجملی، بررسی رفتار مصرفکنندگان است. با توجه به اینکه مصرفکنندگان ارزشهای متفاوتی را در کالاهای تجملی ادراک میکنند، دلایل بسیاری وجود دارند که موجب میشوند تا افراد نسبت به خرید کالاهای تجملی ترغیب شوند. هدف این مقاله ایجاد چارچوبی متشکل از ابعاد ارزشی گوناگون به منظور تقسیمبندی مصرفکنندگان بر مبنای اداراکهای ارزشی متفاوت آنان نسبت به کالاهای تجملی است. در این مقاله ابتدا پرسشنامهای بر اساس ابعاد ارزشی تجملی مطرح شده در مطالعات پیشین از جمله ابعاد ارزشی مالی، کاربردی، فردی و اجتماعی، طراحی شده است. سپس به وسیله تحلیل عاملی اکتشافی ابعاد ارزش تجملی شناسایی شدند و هشت بعد ارزشی آشکار شد. در مرحله بعد بر اساس ابعاد ارزش تجملی شناسایی شده، مصرفکنندگان به وسیله روش – k میانگین تقسیمبندی شدند و ویژگیهای خاص هر گروه از مصرفکنندگان مشخص شد تا بتوان هر قسمت از بازار مصرف تجملی را شناسایی کرد و استراتژیهای مناسب آنرا انتخاب نمود. نتایج تجربی این پژوهش میتواند گامهای اولیه برای درک بهتر مصرفکنندگان نسبت به کالاهای تجملی با توجه به در نظر گرفتن جنبههای متفاوت ارزشی باشد
کلیدواژههای فارسی مقاله
کالاهای تجملی / مصرف / رفتار مصرفکننده / تقسیمبندی بازار،
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_13995_3578712995705b5f9285506c209cdf04.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-352738.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات